Typology of European Students on the International Practical Placements Market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10240136" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10240136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://is.muni.cz/repo/1418268/ICEI-2018_Proceedings.pdf#page=1555" target="_blank" >https://is.muni.cz/repo/1418268/ICEI-2018_Proceedings.pdf#page=1555</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Typology of European Students on the International Practical Placements Market
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is created the typology of international college students (Generation Y) from the selected countries of European Union (Czech Republic, Slovakia, Bulgaria and Romania), who participated in International Practical Placements, specifically Summer Work and Travel Program in United States of America. Data were obtained by electronic questioning. Typology is based on attitudes and perceptions. This paper discusses the differences in the attitudes and perceptions of the college students to the international practical placements market. Attitudes and perceptions are concentrated into the ten factors, for example the experience with Work and Travel Program, perception of experience, benefits of the program, attitudes to travel. As the research methods the factor analysis and cluster analysis are used.
Název v anglickém jazyce
Typology of European Students on the International Practical Placements Market
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is created the typology of international college students (Generation Y) from the selected countries of European Union (Czech Republic, Slovakia, Bulgaria and Romania), who participated in International Practical Placements, specifically Summer Work and Travel Program in United States of America. Data were obtained by electronic questioning. Typology is based on attitudes and perceptions. This paper discusses the differences in the attitudes and perceptions of the college students to the international practical placements market. Attitudes and perceptions are concentrated into the ten factors, for example the experience with Work and Travel Program, perception of experience, benefits of the program, attitudes to travel. As the research methods the factor analysis and cluster analysis are used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 4th International Conference on European Integration 2018 : ICEI 2018 : May 17-18, 2018, Ostrava, Czech Republic. 3rd part
ISBN
978-80-248-4169-4
ISSN
2571-029X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1554-1562
Název nakladatele
VŠB - Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
17. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000462093400176