Evaluation of Educational Policy Indicators in European Union Countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10240900" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10240900 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2018_Proceedings.pdf" target="_blank" >https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2018_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of Educational Policy Indicators in European Union Countries
Popis výsledku v původním jazyce
Educational policy is one area of public policies not included among the common European Union policies. The European Union, nevertheless, affects the direction of education of the member states and helps their development. The paper deals with selected indicators of educational policy in European Union countries and analyses total expenditures on education and indicators of education, with a particular focus on indicators in terms of the Europe 2020 strategy (Early leavers from education and training, Tertiary educational attainment) and Participation rate of young people in education and training in years 2010-2015. The indicators of educational policy are evaluated by use of hierarchical cluster analysis. The results show differences in the volume of allocated expenditures on education in EU countries, but also in the attainment of the goals of the Europe 2020 strategy in education.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Educational Policy Indicators in European Union Countries
Popis výsledku anglicky
Educational policy is one area of public policies not included among the common European Union policies. The European Union, nevertheless, affects the direction of education of the member states and helps their development. The paper deals with selected indicators of educational policy in European Union countries and analyses total expenditures on education and indicators of education, with a particular focus on indicators in terms of the Europe 2020 strategy (Early leavers from education and training, Tertiary educational attainment) and Participation rate of young people in education and training in years 2010-2015. The indicators of educational policy are evaluated by use of hierarchical cluster analysis. The results show differences in the volume of allocated expenditures on education in EU countries, but also in the attainment of the goals of the Europe 2020 strategy in education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 4th International Conference on European Integration 2018 : ICEI 2018 : May 17-18, 2018, Ostrava, Czech Republic. 1st part
ISBN
978-80-248-4169-4
ISSN
2571-029X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
396-403
Název nakladatele
VŠB - Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
17. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—