Efficient price of compensation of suburban bus transport in Moravian-Silesian Region
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F19%3A10243324" target="_blank" >RIV/61989100:27510/19:10243324 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ekf.vsb.cz/ves/cs/program/sbornik/" target="_blank" >https://www.ekf.vsb.cz/ves/cs/program/sbornik/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficient price of compensation of suburban bus transport in Moravian-Silesian Region
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with an efficient price compensation of suburban bus transport in 12 selected areas of Moravian-Silesian Region. In these areas, tenders have been opened within 2018 - 2019 and contract has been concluded with the chosen carrier. All used data are accessible in the National Electronic Tool (NEN). To estimate technical efficiency, the output-oriented DEA model was chosen with constant and variable returns to scale working with one input variable (competitive price for 1 vehicle-kilometer) and two output variables (number of connections and number of vehicle-kilometers). Based on the performed analysis, it was found that more than 50% of contracted compensations was inefficient. The degree of inefficiency is very dispersed in output-oriented CRS and VRS models.
Název v anglickém jazyce
Efficient price of compensation of suburban bus transport in Moravian-Silesian Region
Popis výsledku anglicky
This paper deals with an efficient price compensation of suburban bus transport in 12 selected areas of Moravian-Silesian Region. In these areas, tenders have been opened within 2018 - 2019 and contract has been concluded with the chosen carrier. All used data are accessible in the National Electronic Tool (NEN). To estimate technical efficiency, the output-oriented DEA model was chosen with constant and variable returns to scale working with one input variable (competitive price for 1 vehicle-kilometer) and two output variables (number of connections and number of vehicle-kilometers). Based on the performed analysis, it was found that more than 50% of contracted compensations was inefficient. The degree of inefficiency is very dispersed in output-oriented CRS and VRS models.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th International Scientific Conference Public Economics and Administrations : 10th –11th September 2019, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-4356-8
ISSN
1805-9104
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
204-211
Název nakladatele
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
10. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—