Základy podnikání a podnikatelský proces
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10243497" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10243497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.grada.cz/zaklady-podnikani-a-podnikatelsky-proces-12179/" target="_blank" >https://www.grada.cz/zaklady-podnikani-a-podnikatelsky-proces-12179/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Základy podnikání a podnikatelský proces
Popis výsledku v původním jazyce
Podnikání je základem růstu produktivity, konkurence a inovací, je nepostradatelné pro ekonomiku a její účastníky, vytváří každoročně tisíce pracovních míst, zvyšuje prosperitu a oživuje města a obce. Problematika podnikání pronikala postupně i do oblasti vědy a výzkumu. V druhé polovině 20. století narůstala nabídka kurzů v oblasti podnikání a vznikaly podnikatelské fakulty, vědecké časopisy, konference, knihy i výzkumná střediska. Zatímco oblast vlastního podnikání rostla plynule během posledních tří dekád, nastala "exploze" výzkumu podnikání a vzdělávání v tomto oboru během posledních 20-ti let. To zahrnuje rovněž výzkum dalších disciplín spojených s podnikáním, jako je management, marketing a strategické řízení, jakož i další obory jako je vzdělání, historie, politické vědy a psychologie. Podnikání se stalo všeobecně akceptovatelným jako hodnotná vědecká disciplína. Přes dosavadní úspěchy není oblast podnikání jednolitá. Je charakterizována nepříznivě definovaným paradigmatem (Shane&Venkataraman, 2000), vysokou roztříštěností (Gartner, 2001), chybějící teorií rozvoje (Morris aj. 2001). Chybí koncepční rámec a existuje mnoho teorií a rámců, jež se neopírají o obhájitelný teoretický základ (Bull a Willard, 1993). Zdá se, že existuje nekonečná diskuse mezi výzkumníky v této oblasti ohledně definice podnikatele (Bygrave&Hofer, 1991; Gartner, 1990) a členění disciplíny. Podnikání bylo původně chápáno jako ekonomická funkce a podnikatel jako někdo, kdo je ochoten podstoupit riziko, aby dosáhl zisku. Ačkoliv ekonomie udělila podnikateli významnou funkci na trhu, ten byl nakonec téměř úplně vyřazen z ekonomie hlavního proudu. Počátkem 21. století někteří vědci opět přijali ekonomický přístup ke studiu podnikání. Ekonomické teorie podnikání získávají větší pozornost v akademické literatuře (Endres&Woods, 2006; McMullen&Shepherd, 2006; Murphy aj., 2006).
Název v anglickém jazyce
Fundamentals of Entrepreneurship and Entrepreneurial Process
Popis výsledku anglicky
Entrepreneurship is at the heart of productivity, competition and innovation, is indispensable for the economy and its participants, generating thousands of jobs every year, increasing prosperity and reviving cities and towns. The issue of entrepreneurship gradually penetrated into the field of science and research. In the second half of the 20th century, the offer of business courses increased and faculties of business, scientific journals, conferences, books and research centers were established. While the business sector has grown steadily over the past three decades, there has been an "explosion" of business research and education in this field over the past 20 years. This also includes research into other business related disciplines such as management, marketing and strategic management, as well as other disciplines such as education, history, political sciences and psychology. Entrepreneurship has become universally acceptable as a valuable scientific discipline. Despite the successes so far, the business area is not uniform. It is characterized by an unfavorably defined paradigm (Shane & Venkataraman, 2000), high fragmentation (Gartner, 2001), lack of development theory (Morris et al. 2001). There is a lack of a conceptual framework and there are many theories and frameworks that do not rely on an justifiable theoretical basis (Bull and Willard, 1993). There seems to be an endless discussion among researchers in this field on the definition of entrepreneur (Bygrave & Hofer, 1991; Gartner, 1990) and the division of discipline. Entrepreneurship was originally seen as an economic function, and an entrepreneur as someone willing to take the risk to make a profit. Although economics has given the entrepreneur a significant function in the market, it was eventually almost completely excluded from mainstream economics. At the beginning of the 21st century, some scientists again adopted an economic approach to business studies. Economic theories of entrepreneurship gain more attention in academic literature (Endres & Woods, 2006; McMullen & Shepherd, 2006; Murphy et al., 2006).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-271-3041-2
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Grada Publishing
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—