Transport corridors and their wider economic benefits: A quantitative review of the literature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10245437" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10245437 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jors.12467" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jors.12467</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/jors.12467" target="_blank" >10.1111/jors.12467</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Transport corridors and their wider economic benefits: A quantitative review of the literature
Popis výsledku v původním jazyce
Transport corridors can generate both wider economic benefits (WEBs) and costs through their effects on diverse development outcomes. To advance understanding of how corridors could generate WEBs, this paper undertakes a quantitative review and meta-analysis of the literature that estimates the impacts of large transport infrastructure projects. The analysis finds that characteristics of individual studies and the design of the transport infrastructure influence estimated benefits. It also shows that, on average, while corridor interventions tend to benefit economic welfare and equity, they often detrimentally impact the environment. To mitigate trade-offs, policymakers can consider using complementary interventions.
Název v anglickém jazyce
Transport corridors and their wider economic benefits: A quantitative review of the literature
Popis výsledku anglicky
Transport corridors can generate both wider economic benefits (WEBs) and costs through their effects on diverse development outcomes. To advance understanding of how corridors could generate WEBs, this paper undertakes a quantitative review and meta-analysis of the literature that estimates the impacts of large transport infrastructure projects. The analysis finds that characteristics of individual studies and the design of the transport infrastructure influence estimated benefits. It also shows that, on average, while corridor interventions tend to benefit economic welfare and equity, they often detrimentally impact the environment. To mitigate trade-offs, policymakers can consider using complementary interventions.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Regional Science
ISSN
0022-4146
e-ISSN
—
Svazek periodika
60
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
42
Strana od-do
207-248
Kód UT WoS článku
000490448100001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85074066211