Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMPACT OF THE COVID-19 PANDEMIC ON ENGAGEMENT OF THE TOURIST INFORMATION CENTRE'S FACEBOOK PAGE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10246147" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10246147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-2020-eng.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-2020-eng.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMPACT OF THE COVID-19 PANDEMIC ON ENGAGEMENT OF THE TOURIST INFORMATION CENTRE'S FACEBOOK PAGE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the biggest questions on all marketers&apos; minds is, &quot;How do we get more Facebook engagement for our brand?&quot; Facebook engagement is any action someone takes on a Facebook page or one of someone&apos;s posts. The most common examples are likes, comments, and shares, but it can also include checking in to your location or tagging you in a post. Facebook engagement matters because it can help extend organic reach. According to Statista with over 2.7 billion monthly active users as of the second quarter of 2020, Facebook is the biggest social network worldwide. This study aims to identify the impact of the Covid-19 pandemic on engagement of the tourist information centre&apos;s Facebook page. We empirically analyse data from the official tourist Facebook account &quot;Visit Kosice&quot; using Facebook Insight for observed period March to June 2019 and 2020. The Covid-19 pandemic has affected the usage of social media by the world&apos;s general population, and we compare data before and during the Covid-19 pandemic. The results show whether or not the pandemic affects the behaviour of Facebook users.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPACT OF THE COVID-19 PANDEMIC ON ENGAGEMENT OF THE TOURIST INFORMATION CENTRE'S FACEBOOK PAGE

  • Popis výsledku anglicky

    One of the biggest questions on all marketers&apos; minds is, &quot;How do we get more Facebook engagement for our brand?&quot; Facebook engagement is any action someone takes on a Facebook page or one of someone&apos;s posts. The most common examples are likes, comments, and shares, but it can also include checking in to your location or tagging you in a post. Facebook engagement matters because it can help extend organic reach. According to Statista with over 2.7 billion monthly active users as of the second quarter of 2020, Facebook is the biggest social network worldwide. This study aims to identify the impact of the Covid-19 pandemic on engagement of the tourist information centre&apos;s Facebook page. We empirically analyse data from the official tourist Facebook account &quot;Visit Kosice&quot; using Facebook Insight for observed period March to June 2019 and 2020. The Covid-19 pandemic has affected the usage of social media by the world&apos;s general population, and we compare data before and during the Covid-19 pandemic. The results show whether or not the pandemic affects the behaviour of Facebook users.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference Marketing Identity 2020: COVID-2.0 : 11.11.2021, Trnava, Slovensko

  • ISBN

    978-80-572-0107-6

  • ISSN

    2729-7527

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    640-649

  • Název nakladatele

    University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    11. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku