Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Covid-19 on Marketing of Accommodation Establishments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10246931" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10246931 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-2020-eng.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-2020-eng.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Covid-19 on Marketing of Accommodation Establishments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The submitted article deals with the impact of the contemporary phenomenon of the COVID-19 pandemic on the marketing management and decision-making of accommodation establishments, which have been and will be, in addition to the guide services, the most affected in the whole tourism sector. Restrictions imposed by government&apos;s decisions and bans or significant restrictions on travelling have negatively affected the development of international as well as domestic tourism, in all of its forms on which accommodation facilities are completely dependent. Based on the analysis of secondary sources and managed interviews with the sales directors of selected hotels, the article aims to describe the approaches of various accommodation establishments from different regions of the Czech Republic to marketing management. The analysis and questions will cover changes in product and pricing policy and changes in relation to the target market segment. The results of the implemented analysis will be refined by interviews with managers of selected hotels and an evaluation of the provisional effectiveness of taken measures.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Covid-19 on Marketing of Accommodation Establishments

  • Popis výsledku anglicky

    The submitted article deals with the impact of the contemporary phenomenon of the COVID-19 pandemic on the marketing management and decision-making of accommodation establishments, which have been and will be, in addition to the guide services, the most affected in the whole tourism sector. Restrictions imposed by government&apos;s decisions and bans or significant restrictions on travelling have negatively affected the development of international as well as domestic tourism, in all of its forms on which accommodation facilities are completely dependent. Based on the analysis of secondary sources and managed interviews with the sales directors of selected hotels, the article aims to describe the approaches of various accommodation establishments from different regions of the Czech Republic to marketing management. The analysis and questions will cover changes in product and pricing policy and changes in relation to the target market segment. The results of the implemented analysis will be refined by interviews with managers of selected hotels and an evaluation of the provisional effectiveness of taken measures.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference Marketing Identity 2020: COVID-2.0 : 11.11.2021, Trnava, Slovensko

  • ISBN

    978-80-572-0107-6

  • ISSN

    2729-7527

  • e-ISSN

    2729-7527

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    585-591

  • Název nakladatele

    University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    11. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000656125300056