Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Patří připravenost na krizi mezi klíčové indikátory aktivit podniku? Srovnání postojů rodinných a nerodinných podniků.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F21%3A10247419" target="_blank" >RIV/61989100:27510/21:10247419 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://scb.euba.sk/index.php/145-marie-mikusova" target="_blank" >https://scb.euba.sk/index.php/145-marie-mikusova</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Patří připravenost na krizi mezi klíčové indikátory aktivit podniku? Srovnání postojů rodinných a nerodinných podniků.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je zjistit, zda jsou rodinné podniky při přípravě na krize zodpovědnější než ne-rodinné podniky, tj. Připravenost na krize se tak stává jedním z klíčových ukazatelů podnikatelské činnosti. Na základě šetření v roce 2019 bylo obdrženo 2300 odpovědí. Respondenty byli manažeři a majitelé rodinných i ne-rodinných podniků ze zpracovatelského průmyslu po celé České republice. Hypotézy byly testovány a výzkumné otázky zodpovězeny zpracováním statistických údajů (t-test, chí-kvadrát). Zjistilo se, že rodinné podniky nejsou na krize připravenější a zažívají krize tak často jako podniky, které nejsou rodinnými, a nejsou při přípravě na krize zodpovědnější než podniky, které nejsou rodinnými. Kromě toho byla prevence krizí označena jako jeden z klíčových ukazatelů, které řízení obou typů podniků mají zohledňovat při plánování a rozhodování o budoucnosti podniku.

  • Název v anglickém jazyce

    Is crisis preparedness one of the key indicators for business activity?Comparison of attitudes of family and non-family businesses.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to find out whether family businesses are more accountable than non-family businesses in preparing for crises, i.e. in order to make their business economically sustainable. Preparedness for crises thus becomes one of the key indicators of business activity. On the basis of the questionnaire investigation in 2019, 2300 replies were received. The respondents were managers and owners of family and non-family businesses from the manufacturing industry throughout the Czech Republic. The hypotheses were tested and research questions answered by statistical data processing (t-test, chí-square). Family businesses have been found not to be more prepared for crises and experience crises as often as non-family businesses, and are no more responsible than non-family businesses in preparing for crises. Furthermore, crisis prevention has been identified as one of the key indicators that management of both types businesses takes into account when planning and deciding on the future of the business.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia commercialia Bratislavensia

  • ISSN

    1337-7493

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    65-81

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus