Patří připravenost na krizi mezi klíčové indikátory aktivit podniku? Srovnání postojů rodinných a nerodinných podniků.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F21%3A10247419" target="_blank" >RIV/61989100:27510/21:10247419 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://scb.euba.sk/index.php/145-marie-mikusova" target="_blank" >https://scb.euba.sk/index.php/145-marie-mikusova</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Patří připravenost na krizi mezi klíčové indikátory aktivit podniku? Srovnání postojů rodinných a nerodinných podniků.
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je zjistit, zda jsou rodinné podniky při přípravě na krize zodpovědnější než ne-rodinné podniky, tj. Připravenost na krize se tak stává jedním z klíčových ukazatelů podnikatelské činnosti. Na základě šetření v roce 2019 bylo obdrženo 2300 odpovědí. Respondenty byli manažeři a majitelé rodinných i ne-rodinných podniků ze zpracovatelského průmyslu po celé České republice. Hypotézy byly testovány a výzkumné otázky zodpovězeny zpracováním statistických údajů (t-test, chí-kvadrát). Zjistilo se, že rodinné podniky nejsou na krize připravenější a zažívají krize tak často jako podniky, které nejsou rodinnými, a nejsou při přípravě na krize zodpovědnější než podniky, které nejsou rodinnými. Kromě toho byla prevence krizí označena jako jeden z klíčových ukazatelů, které řízení obou typů podniků mají zohledňovat při plánování a rozhodování o budoucnosti podniku.
Název v anglickém jazyce
Is crisis preparedness one of the key indicators for business activity?Comparison of attitudes of family and non-family businesses.
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to find out whether family businesses are more accountable than non-family businesses in preparing for crises, i.e. in order to make their business economically sustainable. Preparedness for crises thus becomes one of the key indicators of business activity. On the basis of the questionnaire investigation in 2019, 2300 replies were received. The respondents were managers and owners of family and non-family businesses from the manufacturing industry throughout the Czech Republic. The hypotheses were tested and research questions answered by statistical data processing (t-test, chí-square). Family businesses have been found not to be more prepared for crises and experience crises as often as non-family businesses, and are no more responsible than non-family businesses in preparing for crises. Furthermore, crisis prevention has been identified as one of the key indicators that management of both types businesses takes into account when planning and deciding on the future of the business.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia commercialia Bratislavensia
ISSN
1337-7493
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
65-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—