Virtual reality as a tool for creating a parallel environment of an educational institution
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F23%3A10253848" target="_blank" >RIV/61989100:27510/23:10253848 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17450/23:A2402NWZ
Výsledek na webu
<a href="https://dokumenty.vsb.cz/docs/files/cs/e1c37442-9c5c-460d-b296-cefb7ecce285" target="_blank" >https://dokumenty.vsb.cz/docs/files/cs/e1c37442-9c5c-460d-b296-cefb7ecce285</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual reality as a tool for creating a parallel environment of an educational institution
Popis výsledku v původním jazyce
Dynamically developing virtual reality technologies advance the possibilities of application in the creation of a virtual environment that complements or replaces the real environment of the organization. In the field of education, great application potential appears not only in educational processes, but also in other activities related to the operation of schools. In the paper we discuss key characteristics of the virtual environment, which is supposed to serve as a parallel virtual world for the school's activities. We defined the characteristics on the basis of experience with the virtual reality environment created and applied as part of the project solution dealing with the influence of virtual reality technologies on university students.
Název v anglickém jazyce
Virtual reality as a tool for creating a parallel environment of an educational institution
Popis výsledku anglicky
Dynamically developing virtual reality technologies advance the possibilities of application in the creation of a virtual environment that complements or replaces the real environment of the organization. In the field of education, great application potential appears not only in educational processes, but also in other activities related to the operation of schools. In the paper we discuss key characteristics of the virtual environment, which is supposed to serve as a parallel virtual world for the school's activities. We defined the characteristics on the basis of experience with the virtual reality environment created and applied as part of the project solution dealing with the influence of virtual reality technologies on university students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000459" target="_blank" >TL05000459: Zvyšování kvality vzdělávání a posilování motivace studentů k učení nasazením prostředí 3D virtuálního univerzitního kampusu na bázi technologií virtuální a rozšířené reality do výukového procesu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 15th International Conference on Strategic Management and its Support by Information Systems 2023: May 22-24, 2023, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-4687-3
ISSN
2570-5776
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
244-252
Název nakladatele
VŠB - Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
22. 5. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—