Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvořivost a didaktická kompetence vysokoškolských učitelů technických předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F15%3A86095354" target="_blank" >RIV/61989100:27620/15:86095354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvořivost a didaktická kompetence vysokoškolských učitelů technických předmětů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie je zaměřena na problematiku připravenosti vysokoškolských učitelů technických předmětů splňovat náročné požadavky, které jsou kladeny na jejich odborné a pedagogické kvality, tvořivost i osobní odpovědnost. Očekává se od nich, že budou profesionální, adaptabilní, schopni sebereflexe a tvořiví. Akademičtí pracovníci, kteří působí jako učitelé technických předmětů, získávají odborné kompetence absolvováním některé vysoké školy technického zaměření. Poněvadž je požadováno, aby profesionálně vykonávali také tu část profese, která souvisí s jejich pedagogickými činnostmi, předpokládá se, že budou vybaveni rovněž pedagogickými kompetencemi a pedagogickou tvořivostí. Součástí pedagogických kompetencí je kompetence psycho-didaktická, jejíž míra ovlivňuje stupeň dovednosti vysokoškolského učitele technických předmětů chápat souvislosti mezi jednotlivými prvky didaktického systému, vybírat optimální výukové prostředky a strategie vyhovující charakteru technického předmětu i potřebám s

  • Název v anglickém jazyce

    Creativity and competency of university teachers of vocational subjects

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph focuses on preparedness of university teachers for technical subjects to meet the requirements that are placed on their professional and pedagogical qualities, creativity as well as their personal responsibility. They should be professional, adaptable, capable of self-reflection and creative. Academics who work as teachers for technical subjects acquire vocational competencies at technical universities by finishing their degrees. Since they are also required to practise the part of their profession that is linked to pedagogical activities, it is supposed that they will have pedagogical competencies and pedagogical creativity as well. One of the pedagogical competencies is psycho-didactic competence whose extent influences the skill levelof university teacher for technical subjects to adequately understand the relations between individual elements of educational system, to choose optimal teaching tools and strategies that suit the character of technical subject as well as

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-905122-9-0

  • Počet stran knihy

    163

  • Název nakladatele

    Ohře Media, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Žatec

  • Kód UT WoS knihy