Tvořivost a didaktická kompetence vysokoškolských učitelů technických předmětů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F15%3A86095354" target="_blank" >RIV/61989100:27620/15:86095354 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvořivost a didaktická kompetence vysokoškolských učitelů technických předmětů
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie je zaměřena na problematiku připravenosti vysokoškolských učitelů technických předmětů splňovat náročné požadavky, které jsou kladeny na jejich odborné a pedagogické kvality, tvořivost i osobní odpovědnost. Očekává se od nich, že budou profesionální, adaptabilní, schopni sebereflexe a tvořiví. Akademičtí pracovníci, kteří působí jako učitelé technických předmětů, získávají odborné kompetence absolvováním některé vysoké školy technického zaměření. Poněvadž je požadováno, aby profesionálně vykonávali také tu část profese, která souvisí s jejich pedagogickými činnostmi, předpokládá se, že budou vybaveni rovněž pedagogickými kompetencemi a pedagogickou tvořivostí. Součástí pedagogických kompetencí je kompetence psycho-didaktická, jejíž míra ovlivňuje stupeň dovednosti vysokoškolského učitele technických předmětů chápat souvislosti mezi jednotlivými prvky didaktického systému, vybírat optimální výukové prostředky a strategie vyhovující charakteru technického předmětu i potřebám s
Název v anglickém jazyce
Creativity and competency of university teachers of vocational subjects
Popis výsledku anglicky
The monograph focuses on preparedness of university teachers for technical subjects to meet the requirements that are placed on their professional and pedagogical qualities, creativity as well as their personal responsibility. They should be professional, adaptable, capable of self-reflection and creative. Academics who work as teachers for technical subjects acquire vocational competencies at technical universities by finishing their degrees. Since they are also required to practise the part of their profession that is linked to pedagogical activities, it is supposed that they will have pedagogical competencies and pedagogical creativity as well. One of the pedagogical competencies is psycho-didactic competence whose extent influences the skill levelof university teacher for technical subjects to adequately understand the relations between individual elements of educational system, to choose optimal teaching tools and strategies that suit the character of technical subject as well as
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-905122-9-0
Počet stran knihy
163
Název nakladatele
Ohře Media, spol. s r.o.
Místo vydání
Žatec
Kód UT WoS knihy
—