Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of an Emotional Video on Skin Conductance Response of Respondents in Dependence on Personality Type

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F17%3A10236057" target="_blank" >RIV/61989100:27620/17:10236057 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-73210-7_32" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-73210-7_32</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-73210-7_32" target="_blank" >10.1007/978-3-319-73210-7_32</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of an Emotional Video on Skin Conductance Response of Respondents in Dependence on Personality Type

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports on the results of research whose aim was to find out whether and how the respondents’ skin conductance change due to emotions experienced while watching emotional videos and whether there is a relation between a type of personality and a type of “emotional” curves we measured (the respondents were the teachers of vocational subjects). Emotions arise as an immediate response to a current situation with regard to the individual’s experience, interests and goals, comprising both subjective experiences and physiological changes, changes in attention and readiness, and changes in motoric expressions. Emotions permeate the whole psyche of an individual [1]; they influence memory, learning [2], motivation [3] and the system of values [1]. Goleman [4] argues that an individual’s success and satisfaction with him/herself depends on the way he/she can handle his/her emotions and use them for his/her own benefit. He assumes that young individuals experience what he called “the paradox of young generation”. It can be characterized by the rise of rational, and the decrease of emotional intelligence so they experience to a larger extent the feelings of loneliness, nervousness, aggression, anxiety, impulsivity and dependency, alienation, depression etc. The paper thus aims to show how secondary school teachers experience emotions and whether there is a relation between the measured values of skin conductance and types of personality.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of an Emotional Video on Skin Conductance Response of Respondents in Dependence on Personality Type

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports on the results of research whose aim was to find out whether and how the respondents’ skin conductance change due to emotions experienced while watching emotional videos and whether there is a relation between a type of personality and a type of “emotional” curves we measured (the respondents were the teachers of vocational subjects). Emotions arise as an immediate response to a current situation with regard to the individual’s experience, interests and goals, comprising both subjective experiences and physiological changes, changes in attention and readiness, and changes in motoric expressions. Emotions permeate the whole psyche of an individual [1]; they influence memory, learning [2], motivation [3] and the system of values [1]. Goleman [4] argues that an individual’s success and satisfaction with him/herself depends on the way he/she can handle his/her emotions and use them for his/her own benefit. He assumes that young individuals experience what he called “the paradox of young generation”. It can be characterized by the rise of rational, and the decrease of emotional intelligence so they experience to a larger extent the feelings of loneliness, nervousness, aggression, anxiety, impulsivity and dependency, alienation, depression etc. The paper thus aims to show how secondary school teachers experience emotions and whether there is a relation between the measured values of skin conductance and types of personality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in intelligent systems and computing. Volume 715

  • ISBN

    978-3-319-73209-1

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1160-1164

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Budapešť

  • Datum konání akce

    27. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku