Non-linear forms of knowledge representation in teaching and their evaluation according to moody’s principles of graphical dimensions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F17%3A10236163" target="_blank" >RIV/61989100:27620/17:10236163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-linear forms of knowledge representation in teaching and their evaluation according to moody’s principles of graphical dimensions
Popis výsledku v původním jazyce
At present, there are many methods how to evaluate the structure quality of concept maps; however, there is no tool which would evaluate the cognitive effectiveness of graphic notations in concept maps. One of the possibilities how to evaluate concept maps is to use the principles of graphic notation design. These principles, which were developed by Daniel Moody, are based on experience from various fields of study, such as cognitive psychology, human-computer interaction, semiotics, communication etc. This article presents the use of Moody’s principles for the evaluation of the effectiveness of graphic notation in concept maps.
Název v anglickém jazyce
Non-linear forms of knowledge representation in teaching and their evaluation according to moody’s principles of graphical dimensions
Popis výsledku anglicky
At present, there are many methods how to evaluate the structure quality of concept maps; however, there is no tool which would evaluate the cognitive effectiveness of graphic notations in concept maps. One of the possibilities how to evaluate concept maps is to use the principles of graphic notation design. These principles, which were developed by Daniel Moody, are based on experience from various fields of study, such as cognitive psychology, human-computer interaction, semiotics, communication etc. This article presents the use of Moody’s principles for the evaluation of the effectiveness of graphic notation in concept maps.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ICTE Journal (International Journal of Information and Communication Technologies in Education)
ISSN
1805-3726
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017/4
Číslo periodika v rámci svazku
Volume 6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
44-55
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—