Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-linear forms of knowledge representation in teaching and their evaluation according to moody’s principles of graphical dimensions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F17%3A10236163" target="_blank" >RIV/61989100:27620/17:10236163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-linear forms of knowledge representation in teaching and their evaluation according to moody’s principles of graphical dimensions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, there are many methods how to evaluate the structure quality of concept maps; however, there is no tool which would evaluate the cognitive effectiveness of graphic notations in concept maps. One of the possibilities how to evaluate concept maps is to use the principles of graphic notation design. These principles, which were developed by Daniel Moody, are based on experience from various fields of study, such as cognitive psychology, human-computer interaction, semiotics, communication etc. This article presents the use of Moody’s principles for the evaluation of the effectiveness of graphic notation in concept maps.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-linear forms of knowledge representation in teaching and their evaluation according to moody’s principles of graphical dimensions

  • Popis výsledku anglicky

    At present, there are many methods how to evaluate the structure quality of concept maps; however, there is no tool which would evaluate the cognitive effectiveness of graphic notations in concept maps. One of the possibilities how to evaluate concept maps is to use the principles of graphic notation design. These principles, which were developed by Daniel Moody, are based on experience from various fields of study, such as cognitive psychology, human-computer interaction, semiotics, communication etc. This article presents the use of Moody’s principles for the evaluation of the effectiveness of graphic notation in concept maps.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ICTE Journal (International Journal of Information and Communication Technologies in Education)

  • ISSN

    1805-3726

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017/4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Volume 6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    44-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus