Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Philosofical backround of Computational Thinking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F23%3A10252970" target="_blank" >RIV/61989100:27620/23:10252970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://online-journals.org/index.php/i-jet/article/view/41139" target="_blank" >https://online-journals.org/index.php/i-jet/article/view/41139</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijet.v18i17.41139" target="_blank" >10.3991/ijet.v18i17.41139</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Philosofical backround of Computational Thinking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented study deals with the philosophical background of computational thinking, which is currently widespread in educational programs across all types of education. The current era is characterized by a turn to the digital environment, which is organized especially by algorithms and the collection of big data. New technologies have literally become the backdrops of our everyday life. The problem, however, is that society uses new technologies as &quot;black boxes&quot;, which also leads to the fact that it is difficult to adequately interpret and change this technological totality (technological or digital sublime). Computational thinking thus offers a cognitive tool for navigating this technological turn. It also seems that Computational thinking can serve as a flexible thinking tool in the context of Society 4.0.

  • Název v anglickém jazyce

    Philosofical backround of Computational Thinking

  • Popis výsledku anglicky

    The presented study deals with the philosophical background of computational thinking, which is currently widespread in educational programs across all types of education. The current era is characterized by a turn to the digital environment, which is organized especially by algorithms and the collection of big data. New technologies have literally become the backdrops of our everyday life. The problem, however, is that society uses new technologies as &quot;black boxes&quot;, which also leads to the fact that it is difficult to adequately interpret and change this technological totality (technological or digital sublime). Computational thinking thus offers a cognitive tool for navigating this technological turn. It also seems that Computational thinking can serve as a flexible thinking tool in the context of Society 4.0.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Emerging Technologies in Learning

  • ISSN

    1868-8799

  • e-ISSN

    1863-0383

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    126-135

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85172385325