Semimetallic Brake Friction Materials Containing ZrSiO4: Friction Performance and Friction Layers Evaluation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27640%2F09%3A00021838" target="_blank" >RIV/61989100:27640/09:00021838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Semimetallic Brake Friction Materials Containing ZrSiO4: Friction Performance and Friction Layers Evaluation
Popis výsledku v původním jazyce
The effect of ZrSiO4 (zircon) content on friction performance and friction surfaces of semimetallic brake friction materials is discussed. The experimental results indicate that the varying content of zircon affects the friction performance as well as plays crucial role in the iron film formation on the friction surfaces. The friction layers, formed during friction process, were carefully characterized using scanning electron microscopy with energy dispersive X-ray microanalysis, and X-ray diffraction methods. The phenomenon of two different types of iron film formation (film I and film II) on the friction surfaces is proposed and their formation and destruction mechanism is described. Despite the compositions of both iron films being similar, film I is formed by steel wool itself and film II by the debris from either disc or steel wool. The relationships among formulation, friction performance, and friction surfaces are summarized
Název v anglickém jazyce
Semimetallic Brake Friction Materials Containing ZrSiO4: Friction Performance and Friction Layers Evaluation
Popis výsledku anglicky
The effect of ZrSiO4 (zircon) content on friction performance and friction surfaces of semimetallic brake friction materials is discussed. The experimental results indicate that the varying content of zircon affects the friction performance as well as plays crucial role in the iron film formation on the friction surfaces. The friction layers, formed during friction process, were carefully characterized using scanning electron microscopy with energy dispersive X-ray microanalysis, and X-ray diffraction methods. The phenomenon of two different types of iron film formation (film I and film II) on the friction surfaces is proposed and their formation and destruction mechanism is described. Despite the compositions of both iron films being similar, film I is formed by steel wool itself and film II by the debris from either disc or steel wool. The relationships among formulation, friction performance, and friction surfaces are summarized
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ME08040" target="_blank" >ME08040: Význam jílových minerálů a jejich vliv na třecí mechanismus ve frikčních kompozitech pro automobilový průmysl.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Composite Materials
ISSN
0021-9983
e-ISSN
—
Svazek periodika
43
Číslo periodika v rámci svazku
14
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—