Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trvale udržitelný rozvoj LMS (Moodle)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27660%2F18%3A10241089" target="_blank" >RIV/61989100:27660/18:10241089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://2018.moodlemoot.cz/pluginfile.php/40/mod_data/content/1673/Kapias-Trvale-udrzitelny-rozvoj-LMS-Moodlemoot-2018-prispevek.docx" target="_blank" >https://2018.moodlemoot.cz/pluginfile.php/40/mod_data/content/1673/Kapias-Trvale-udrzitelny-rozvoj-LMS-Moodlemoot-2018-prispevek.docx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Trvale udržitelný rozvoj LMS (Moodle)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku budou shrnuty zkušenosti z více než šestiletého provozování jednotného univerzitního LMS Moodle na VŠB-TU Ostrava. V současné době je možné zmíněnou instalaci zařadit mezi střední až větší instalace. V článku jsou uvedena praktická doporučení k zajištění pravidelného rozvoje systému, vycházející z reálného provozování LMS Moodle. Výrobce software Moodle od roku 2011 nasadil model pravidelného vydávání nových verzí (půlroční cyklus pro hlavní verze) včetně kalendáře dlouhodoběji podporovaných verzí. Instituce využívající Moodle musí tedy učinit rozhodnutí, který model aktualizací zvolí u své instalace. V příspěvku budou uvedeny klady i zápory jednotlivých variant. Uvedená fakta, mohou být užitečná nejen pro menší instalace, ale především pro komplexní instalace LMS Moodle s vyšší úrovní integrace s ostatními informačními systémy dané instituce. Speciálním případem, který bude v příspěvku diskutován, jsou potom instalace s větším objemem dat, která jsou v systému udržována po dobu 5 let.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainable development of the learning management system (Moodle)

  • Popis výsledku anglicky

    In this conference paper, our experience of more than six years of monitoring the cohesive university system LMS Moodle at VŠB-Technical University of Ostrava will be discussed. Currently, this installation ranks among medium or bigger ones. In this article, there is field experience and recommendations to be found to ensure a proper and regular development of the system, based on the real operation of the mentioned LMS Moodle. Since 2011 the producer of Moodle software has introduced a model of regular releases of new versions (a 6-month cycle for the main versions), including the calendar for the long-term supported versions. Any institution utilizing the LMS Moodle must, therefore, decide which model of updates they want to select for their installations. In the paper, all the pros and cons of each version will be mentioned. The stated data can be useful not only for smaller installations but, above all, for those very complex installations of LMS Moodle with a higher integration level with other information systems at a given institution. A special case which will be discussed here is the installation with a greater volume of data which must be maintained in the system for a period of five years.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů