Transverse Fatigue Crack Properties of Steady-State Response of the Rotor System Supported by Active Magnetic Bearings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F07%3A00016675" target="_blank" >RIV/61989100:27690/07:00016675 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Transverse Fatigue Crack Properties of Steady-State Response of the Rotor System Supported by Active Magnetic Bearings
Popis výsledku v původním jazyce
Rotor systems supported by active magnetic bearings are typical mechatronic device, in which are integrated active control, diagnostics and regulation for ensuring the optimal operating conditions. In order to correctly diagnose faults, the basic dynamicbehaviour of the rotor system supported by active magnetic bearings with transverse fatigue crack must be first studied, since many differences in the re-sponses between conventional rotor systems and active rotor systems exist. The submitted paper presents investiga-tion of dynamical effects of the rotor system with breathing crack. The breathing crack model uses the sign of stress intensity factor along the crack edge to decide the amount of closure of crack. Through computer simulations the influ-ence of breathing crack on the steady-state response of rotor system on excitation by centrifugal forces of discs imbalances is shown.
Název v anglickém jazyce
Transverse Fatigue Crack Properties of Steady-State Response of the Rotor System Supported by Active Magnetic Bearings
Popis výsledku anglicky
Rotor systems supported by active magnetic bearings are typical mechatronic device, in which are integrated active control, diagnostics and regulation for ensuring the optimal operating conditions. In order to correctly diagnose faults, the basic dynamicbehaviour of the rotor system supported by active magnetic bearings with transverse fatigue crack must be first studied, since many differences in the re-sponses between conventional rotor systems and active rotor systems exist. The submitted paper presents investiga-tion of dynamical effects of the rotor system with breathing crack. The breathing crack model uses the sign of stress intensity factor along the crack edge to decide the amount of closure of crack. Through computer simulations the influ-ence of breathing crack on the steady-state response of rotor system on excitation by centrifugal forces of discs imbalances is shown.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP101%2F07%2FP368" target="_blank" >GP101/07/P368: Numerické modelování kmitání rotorových soustav uložených v aktivních magnetických ložiskách pracujících za nežádoucích provozních podmínek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AT&P JOURNAL plus 1
ISSN
1336-5010
e-ISSN
—
Svazek periodika
2007
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
23-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—