Železniční kolo s indukčně kalenou jízdní pojezdovou plochou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F20%3A10248015" target="_blank" >RIV/61989100:27690/20:10248015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ghh-bonatrans.com/cs/" target="_blank" >https://www.ghh-bonatrans.com/cs/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Železniční kolo s indukčně kalenou jízdní pojezdovou plochou
Popis výsledku v původním jazyce
Prototypem je železniční kolo s indukčně kalenou pojezdovou plochou, přičemž hloubka zpevnění zakalením zasahuje až k drážce sjetí. Kaleno bylo kolo vyrobené z materiálu 25CrMo4. Indukční kalení zvýšilo tvrdost měřenou v hloubce 5 mm pod povrchem, a to na hodnoty kolem 500 HB a v hloubce 25 mm pod jízdní plochou, kde byly naměřeny hodnoty tvrdosti na 300 HB. Hodnoty lomové houževnatosti stanovené na zkušebních tělesech v souladu s normou EN 13262 jsou nad úrovní 90 MPa.m1/2.
Název v anglickém jazyce
Railway wheel with induction hardened running surface
Popis výsledku anglicky
The prototype is a railway wheel with an induction hardened running surface, where the depth of hardening by hardening extends up to the running groove. Induction hardening increased the hardness measured at a depth of 5 mm below the surface to values of around 500 HB and at a depth of 25 mm below the running surface, where hardness values of 300 HB were measured. The fracture toughness values determined on the test fixtures in accordance with EN 13262 are above 90 MPa.m1/2.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20500 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02020634" target="_blank" >TH02020634: Technologie doplňkového tepelného zpracování ke zvýšení spolehlivosti a životnosti železničních dvojkolí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TH02020634 - protopyp
Číselná identifikace
S007/17-9330-01
Technické parametry
Prototyp vlastní hlavní řešitel - BONATRANS GROUP a.s. z 80 % a spoluřešitel VŠB-TUO z 20 %. Výsledek využívá BONATRANS GROUP a.s.
Ekonomické parametry
Hlavní řešitel společnost BONATRANS GROUP a.s. bude taková kola dodávat do SAR.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
27438678
Název vlastníka
BONATRANS GROUP a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
https://www.ghh-bonatrans.com/cs/