Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Železniční kolo s indukčně kalenou jízdní pojezdovou plochou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F20%3A10248015" target="_blank" >RIV/61989100:27690/20:10248015 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ghh-bonatrans.com/cs/" target="_blank" >https://www.ghh-bonatrans.com/cs/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Železniční kolo s indukčně kalenou jízdní pojezdovou plochou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prototypem je železniční kolo s indukčně kalenou pojezdovou plochou, přičemž hloubka zpevnění zakalením zasahuje až k drážce sjetí. Kaleno bylo kolo vyrobené z materiálu 25CrMo4. Indukční kalení zvýšilo tvrdost měřenou v hloubce 5 mm pod povrchem, a to na hodnoty kolem 500 HB a v hloubce 25 mm pod jízdní plochou, kde byly naměřeny hodnoty tvrdosti na 300 HB. Hodnoty lomové houževnatosti stanovené na zkušebních tělesech v souladu s normou EN 13262 jsou nad úrovní 90 MPa.m1/2.

  • Název v anglickém jazyce

    Railway wheel with induction hardened running surface

  • Popis výsledku anglicky

    The prototype is a railway wheel with an induction hardened running surface, where the depth of hardening by hardening extends up to the running groove. Induction hardening increased the hardness measured at a depth of 5 mm below the surface to values of around 500 HB and at a depth of 25 mm below the running surface, where hardness values of 300 HB were measured. The fracture toughness values determined on the test fixtures in accordance with EN 13262 are above 90 MPa.m1/2.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20500 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02020634" target="_blank" >TH02020634: Technologie doplňkového tepelného zpracování ke zvýšení spolehlivosti a životnosti železničních dvojkolí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TH02020634 - protopyp

  • Číselná identifikace

    S007/17-9330-01

  • Technické parametry

    Prototyp vlastní hlavní řešitel - BONATRANS GROUP a.s. z 80 % a spoluřešitel VŠB-TUO z 20 %. Výsledek využívá BONATRANS GROUP a.s.

  • Ekonomické parametry

    Hlavní řešitel společnost BONATRANS GROUP a.s. bude taková kola dodávat do SAR.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    27438678

  • Název vlastníka

    BONATRANS GROUP a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    https://www.ghh-bonatrans.com/cs/