Dual-Salt Electrolyte Additives Enabled Stable Lithium Metal Anode/Lithium-Manganese-Rich Cathode Batteries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27710%2F22%3A10250002" target="_blank" >RIV/61989100:27710/22:10250002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000783867000010" target="_blank" >https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000783867000010</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/aesr.202100140" target="_blank" >10.1002/aesr.202100140</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dual-Salt Electrolyte Additives Enabled Stable Lithium Metal Anode/Lithium-Manganese-Rich Cathode Batteries
Popis výsledku v původním jazyce
Although lithium (Li) metal anode/lithium-manganese-rich (LMR) cathode batteries have an ultrahigh energy density, the highly active Li metal and structural deterioration of LMR can make the usage of these batteries difficult. Herein, a multifunctional electrolyte containing LiBF4 and LiFSI dual-salt additives is designed, which enables the superior cyclability of Li/LMR cells with capacity retentions of approximate to 83.4%, 80.4%, and 76.6% after 400 cycles at 0.5, 1, and 2C, respectively. The dual-salt electrolyte can form a thin, uniform, and inorganic species-rich solid electrolyte interphase (SEI) and cathode electrolyte interphase (CEI). In addition, it alleviates the bulk Li corrosion and enhances the structural sustainability of LMR cathode. Moreover, the electrolyte design strategy provides insights to develop other high-voltage lithium metal batteries (HVLMBs) to enhance the cycle stability.
Název v anglickém jazyce
Dual-Salt Electrolyte Additives Enabled Stable Lithium Metal Anode/Lithium-Manganese-Rich Cathode Batteries
Popis výsledku anglicky
Although lithium (Li) metal anode/lithium-manganese-rich (LMR) cathode batteries have an ultrahigh energy density, the highly active Li metal and structural deterioration of LMR can make the usage of these batteries difficult. Herein, a multifunctional electrolyte containing LiBF4 and LiFSI dual-salt additives is designed, which enables the superior cyclability of Li/LMR cells with capacity retentions of approximate to 83.4%, 80.4%, and 76.6% after 400 cycles at 0.5, 1, and 2C, respectively. The dual-salt electrolyte can form a thin, uniform, and inorganic species-rich solid electrolyte interphase (SEI) and cathode electrolyte interphase (CEI). In addition, it alleviates the bulk Li corrosion and enhances the structural sustainability of LMR cathode. Moreover, the electrolyte design strategy provides insights to develop other high-voltage lithium metal batteries (HVLMBs) to enhance the cycle stability.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10400 - Chemical sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000853" target="_blank" >EF16_019/0000853: Institut environmentálních technologií - excelentní výzkum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advanced Energy and Sustainability Research
ISSN
2699-9412
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
nestrankovano
Kód UT WoS článku
000783867000010
EID výsledku v databázi Scopus
—