Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AN ARCHITECTURE FOR TRAFFIC MICROSIMULATION SOFTWARE BASED ON MULTI-AGENT PARADIGM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27740%2F13%3A86083134" target="_blank" >RIV/61989100:27740/13:86083134 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27240/13:86083134

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AN ARCHITECTURE FOR TRAFFIC MICROSIMULATION SOFTWARE BASED ON MULTI-AGENT PARADIGM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Transport sector is a complex system consisting of autonomous elements that mutually cooperate and adapt to changing environment. This type of behavior could be nicely modeled by using multiagent approach. Open source applications with a number of mutually interconnected autonomous computing units, which are multi-agent systems, make high demands on hardware, but also on the architecture and software realization of such applications. Architecture affects the possibility of maintenance and extensibilityof such systems, and especially the ability of man to oversee the running simulations. This article focuses on the architecture design of multiagent system, realizing a traffic microsimulation, fully in line with the FIPA standard. Agent oriented programming is using modern software engineering methodologies, in order to come up with more robust and maintainable solution. Most of the toolkits are based on Java programming language, however, this article will lay its focus on .NET platfor

  • Název v anglickém jazyce

    AN ARCHITECTURE FOR TRAFFIC MICROSIMULATION SOFTWARE BASED ON MULTI-AGENT PARADIGM

  • Popis výsledku anglicky

    Transport sector is a complex system consisting of autonomous elements that mutually cooperate and adapt to changing environment. This type of behavior could be nicely modeled by using multiagent approach. Open source applications with a number of mutually interconnected autonomous computing units, which are multi-agent systems, make high demands on hardware, but also on the architecture and software realization of such applications. Architecture affects the possibility of maintenance and extensibilityof such systems, and especially the ability of man to oversee the running simulations. This article focuses on the architecture design of multiagent system, realizing a traffic microsimulation, fully in line with the FIPA standard. Agent oriented programming is using modern software engineering methodologies, in order to come up with more robust and maintainable solution. Most of the toolkits are based on Java programming language, however, this article will lay its focus on .NET platfor

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Electrical and Electronic Engineering

  • ISSN

    1804-3119

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    July

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    24-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus