Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Efficient Monte Carlo-based Probabilistic Time-Dependent Routing Calculation Targeting a Server-Side Car Navigation System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27740%2F21%3A10242405" target="_blank" >RIV/61989100:27740/21:10242405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8758945/" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8758945/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TETC.2019.2919801" target="_blank" >10.1109/TETC.2019.2919801</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Efficient Monte Carlo-based Probabilistic Time-Dependent Routing Calculation Targeting a Server-Side Car Navigation System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Incorporating speed probability distribution to the computation of the route planning in car navigation systems guarantees more accurate and precise responses. In this paper, we propose a novel approach for dynamically selecting the number of samples used for the Monte Carlo simulation to solve the Probabilistic Time-Dependent Routing (PTDR) problem, thus improving the computation efficiency. The proposed method is used to determine in a proactive manner the number of simulations to be done to extract the travel-time estimation for each specific request while respecting an error threshold as output quality level. The methodology requires a reduced effort on the application development side. We adopted an aspect-oriented programming language (LARA) together with a flexible dynamic autotuning library (mARGOt) respectively to instrument the code and to take tuning decisions on the number of samples improving the execution efficiency. Experimental results demonstrate that the proposed adaptive approach saves a large fraction of simulations (between 36% and 81%) with respect to a static approach while considering different traffic situations, paths and error requirements. The corresponding speedup is reflected at infrastructure-level in terms of a reduction of around 36% of the computing resources needed to support the whole navigation pipeline. OAPA

  • Název v anglickém jazyce

    An Efficient Monte Carlo-based Probabilistic Time-Dependent Routing Calculation Targeting a Server-Side Car Navigation System

  • Popis výsledku anglicky

    Incorporating speed probability distribution to the computation of the route planning in car navigation systems guarantees more accurate and precise responses. In this paper, we propose a novel approach for dynamically selecting the number of samples used for the Monte Carlo simulation to solve the Probabilistic Time-Dependent Routing (PTDR) problem, thus improving the computation efficiency. The proposed method is used to determine in a proactive manner the number of simulations to be done to extract the travel-time estimation for each specific request while respecting an error threshold as output quality level. The methodology requires a reduced effort on the application development side. We adopted an aspect-oriented programming language (LARA) together with a flexible dynamic autotuning library (mARGOt) respectively to instrument the code and to take tuning decisions on the number of samples improving the execution efficiency. Experimental results demonstrate that the proposed adaptive approach saves a large fraction of simulations (between 36% and 81%) with respect to a static approach while considering different traffic situations, paths and error requirements. The corresponding speedup is reflected at infrastructure-level in terms of a reduction of around 36% of the computing resources needed to support the whole navigation pipeline. OAPA

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Emerging Topics in Computing

  • ISSN

    2168-6750

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1006-1019

  • Kód UT WoS článku

    000658346300036

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85069896045