Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VRP fleet optimization with HyperQueue

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27740%2F23%3A10253579" target="_blank" >RIV/61989100:27740/23:10253579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://code.it4i.cz/ADAS/vroom-hq" target="_blank" >https://code.it4i.cz/ADAS/vroom-hq</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    VRP fleet optimization with HyperQueue

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The created software is focused on the enabling of the search for the best fleet composition for the delivery of goods using the computation of many Vehicle Routing Problem tasks at once for various parameters and problems. Within each task definition, it is possible to change available vehicles, orders and distances between individual customers. Thanks to this software, it is possible to efficiently use resources both on the laptop and on the Cloud or HPC cluster for solving a huge number of tasks. This approach is particularly suitable in combination with the VROOM heuristic model for calculating VRP tasks, where, for example, only increasing the number of available vehicles can lead to an inefficient local optimum, and therefore it is necessary to calculate individual problems for different fleet combinations in order to find the truly best optimal solution.

  • Název v anglickém jazyce

    VRP fleet optimization with HyperQueue

  • Popis výsledku anglicky

    The created software is focused on the enabling of the search for the best fleet composition for the delivery of goods using the computation of many Vehicle Routing Problem tasks at once for various parameters and problems. Within each task definition, it is possible to change available vehicles, orders and distances between individual customers. Thanks to this software, it is possible to efficiently use resources both on the laptop and on the Cloud or HPC cluster for solving a huge number of tasks. This approach is particularly suitable in combination with the VROOM heuristic model for calculating VRP tasks, where, for example, only increasing the number of available vehicles can lead to an inefficient local optimum, and therefore it is necessary to calculate individual problems for different fleet combinations in order to find the truly best optimal solution.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    029/13-12-2023_SW

  • Technické parametry

    Software je založen na propojení dvou komponent – HyperQueue pro řízení výpočetních úloh a VROOM pro výpočet VRP úloh. HyperQueue spouští velké množství úloh řešených pomocí VROOM a optimálně využívá dostupné výpočetní zdroje. Součástí software jsou skripty pro přípravu vstupních dat a zpracování výsledků do přehledné tabulky. Spuštění na různých platformách je možné pomocí využití kontejnerizace řešení pomocí Docker engine.

  • Ekonomické parametry

    Software zjednodušuje přípravu a výpočet velkého množství problémů pro výpočet optimálního rozvozu zboží. Umožňuje jednoduché spuštění těchto úloh jak na osobním počítači, tak za využití Cloudu, nebo HPC zdrojů. Jednoduché spuštění variací jedné úlohy taky rozšiřuje možnosti využití VRP problému na optimalizaci složení automobilové flotily přepravců. Tyto vlastnosti by měli vést k snížení výdajů za rozvoz a taky k nalezení optimální flotily z hlediska nákladů. Taky díky efektivnímu využití zdrojů pro výpočet VRP problému ke snížení nákladů na samotný provoz VRP aplikací dopravců.

  • IČO vlastníka výsledku

    61989100

  • Název vlastníka

    Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava