Centrální back-office evidence dopravních uzavírek a jejich monitoring
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27770%2F22%3A10252120" target="_blank" >RIV/61989100:27770/22:10252120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.c-zone.cz/" target="_blank" >https://www.c-zone.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Centrální back-office evidence dopravních uzavírek a jejich monitoring
Popis výsledku v původním jazyce
Centrální back-office evidence dopravních uzavírek zajišťuje ukládání dat z Klientské aplikace, vytváření a publikaci záznamů uzavírek ve výměnném formátu orgDIO (v kombinaci s pdf dokumntací DIO tvoří eDIO) a také funkce pro Interní predikci dopadu uzavírky na dopravní kapacitu dotčených komunikací
Název v anglickém jazyce
Central back-office of the evidence of traffic restrictions and their monitoring
Popis výsledku anglicky
The central back-office of the evidence of temporary traffic management (TTM) measures provides storing of the data from the Client application and publication of the records of stored TTM measures as eTTM (pfd version of TTM documentation + simplified digital version orgTTM) as well as internal module for impact prediction and time-space collisions warnings for planned TTM.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000037" target="_blank" >CK01000037: Centrální digitální evidence dopravních omezení na silniční síti ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
CK01000037-V3
Technické parametry
Centrální datový sklad uzavírek má v principu tři části: úložiště referenčních a podkladových dat (Global Network, seznam sčítacích úseků CSD); úložiště informací o uzavírce zadaných v Klientské aplikaci; úložiště výstupních záznamů ve formátu orgDIO a výsledků detekce kolizí a interní predikce dopadů uzavírky na dopravní kapacitu. Je vytvořen v databázovém serveru MS SQL Server Express. Genrování datového formátu orgDIO je spouštěno uživatelsky v Klientské aplikaci. Funkce vytvoří datový záznam orgDIO z dat v úložišti Klientské aplikace a uloží jej do úložiště určeného pro publikování. Přitom je zajištěno jednoznačné verzování publikovaných verzí. K publikování se používá technologie Server Send Events (SSE). Klienti této služby odebírají zprávy pomocí rozhraní API EventSource, které je standardizováno jako součást HTML5. Koordinační přehled uzavírek demonstruje základní možnosti přehledu zadaných uzavírek z pohledu koordinace nově plánovaných akcí. Aplikace zobrazuje v mapě plánované uzavírky v uživatelem definovaném časovém rozmezí a mapou vymezeném výřezu území. Jedná se o webovou aplikaci, pro uživatelské rozhraní bylo využito frameworku REACT, serverová část je vytvořena v Node.js. Pro překlad a spuštění se používá Webpack plugin. Pro zobrazení mapy a editaci objektů v mapě je použita mapová komponenta společnosti VARS BRNO a.s. Modul interní predikce slouží k rychlému orientačnímu posouzení kapacity v plánovaném dopravním omezení v případech, pro které je připraven výpočetní model a kdy to je možné z ohledem na dostupná data. Modul úzce spolupracuje s Klientskou aplikací, která si od něj vyžádá posouzení konkrétního orgDIO. Modul zpracuje automatický kapacitní posudek a vrátí Klientské aplikaci soubor varování, které se následně zobrazí na obrazovce Kontroly, kde jsou dostupné jak projektantovi, tak SSÚ a komukoliv dalšího, kdo si eDIO zobrazí. Modul je realizován na samostatném serveru a komunikuje s Klinetskou aplikací a zbytkem backoffice prostřednictvím API, ze kterého si načítá orgDIO a vrací JSON dokument s výsledky.
Ekonomické parametry
Komerční využití výsledku je závislé na aktivitách subjektů státní správy. Tento výsledek může být komerčně využit jako součástí informačního systému státní správy. Lze předpokládat, že by měl být pořízen na základě veřejného výběrového řízení. V tuto chvíli nejsou známy jiné možnosti implementace výsledku, než je pořízení z veřejných zdrojů. V únoru 2023 jsou naplánovány navazující jednání s nejvyšším vedením ministerstva dopravy na kterých se má projednávat uplatnění výsledků projektu v reálném nasazení. V průběhu řešení projektu se implementace výsledků stalo jednou z priorit současného Ministra dopravy. Další možností komerčního využití je uplatnění na zahraničních trzích, ale rovněž na základě veřejných zakázek. Na základě současného stavu znalostí je tento výsledek konkurenceschopný v evropském prostoru.
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
Technická univerzita Ostrava / Fakulta elektrotechniky a informatiky