Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání a uplatnění mentorů klinické praxe na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci v oboru porodní asistentka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F07%3A00004341" target="_blank" >RIV/61989592:15110/07:00004341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání a uplatnění mentorů klinické praxe na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci v oboru porodní asistentka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teoretické a praktické vzdělávání všeobecných sester a porodních asistentek je na sebe návazné a velmi úzce spolu souvisí. Studijní programy jsou vlastně partnerstvím mezi univerzitou či ekvivalentním vzdělávacím zařízením a nemocnicemi a zařízeními primární péče, kde se poskytuje péče a zdravotnické vzdělávání. Poznatky a dovednosti osvojené v praxi mají stejnou kvalitu a důležitost jako studium na univerzitní půdě a naopak. Z tohoto důvodu je velmi důležité, aby byla stanovena kritéria pro přípravu těch, kteří budou nad studenty dohlížet při jejich praxi. Existuje celá řada termínů pro označení sestry či porodní asistentky, jejichž hlavní místo je v praxi, avšak která má i určitou odpovědnost za vedení praxe studentů, nejvíce se osvědčil a nyní se ipoužívá termín mentor. (Strategické dokumenty I., II., MZČR 2002) Vzdělávání porodních asistentek v České republice odpovídá Směrnicím EU a je definováno ve Strategických dokumentech pro všeobecné setry a porodní asistentky (MZČR, 2000, 2

  • Název v anglickém jazyce

    Education and Assertion of Clinical Practice Mentors at the Medical Faculty of Palacky University in Olomouc in the Field of Midwifery

  • Popis výsledku anglicky

    Theoretical and practical education of nurses and midwives is consecutive and very closely linked. Study programmes are actually a partnership between a university or an equivalent educational institution and hospitals and primary care facilities, wherehealth care and health care education is provided. Knowledge and skills acquired in practice are of the same quality and importance as studies at campus and vice versa. That is why it is very important to determine criteria for training of those who aregoing to supervise the students during their practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cesta k profesionálnímu ošetřovatelství II.

  • ISBN

    978-80-7248-413-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    170

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku