Vzdělávání a uplatnění mentorů klinické praxe na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci v oboru porodní asistentka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F07%3A00004341" target="_blank" >RIV/61989592:15110/07:00004341 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání a uplatnění mentorů klinické praxe na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci v oboru porodní asistentka
Popis výsledku v původním jazyce
Teoretické a praktické vzdělávání všeobecných sester a porodních asistentek je na sebe návazné a velmi úzce spolu souvisí. Studijní programy jsou vlastně partnerstvím mezi univerzitou či ekvivalentním vzdělávacím zařízením a nemocnicemi a zařízeními primární péče, kde se poskytuje péče a zdravotnické vzdělávání. Poznatky a dovednosti osvojené v praxi mají stejnou kvalitu a důležitost jako studium na univerzitní půdě a naopak. Z tohoto důvodu je velmi důležité, aby byla stanovena kritéria pro přípravu těch, kteří budou nad studenty dohlížet při jejich praxi. Existuje celá řada termínů pro označení sestry či porodní asistentky, jejichž hlavní místo je v praxi, avšak která má i určitou odpovědnost za vedení praxe studentů, nejvíce se osvědčil a nyní se ipoužívá termín mentor. (Strategické dokumenty I., II., MZČR 2002) Vzdělávání porodních asistentek v České republice odpovídá Směrnicím EU a je definováno ve Strategických dokumentech pro všeobecné setry a porodní asistentky (MZČR, 2000, 2
Název v anglickém jazyce
Education and Assertion of Clinical Practice Mentors at the Medical Faculty of Palacky University in Olomouc in the Field of Midwifery
Popis výsledku anglicky
Theoretical and practical education of nurses and midwives is consecutive and very closely linked. Study programmes are actually a partnership between a university or an equivalent educational institution and hospitals and primary care facilities, wherehealth care and health care education is provided. Knowledge and skills acquired in practice are of the same quality and importance as studies at campus and vice versa. That is why it is very important to determine criteria for training of those who aregoing to supervise the students during their practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cesta k profesionálnímu ošetřovatelství II.
ISBN
978-80-7248-413-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
170
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání
Opava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—