Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systém psychosociální prevence ve vzdělávání zdravotnických pracovníků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F09%3A00009599" target="_blank" >RIV/61989592:15110/09:00009599 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systém psychosociální prevence ve vzdělávání zdravotnických pracovníků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lékařská profese odráží intenzivně společenské změny. Lékaři, zejména mladí, tlaky na změny statusu vnímají a jejich postoje k vlastní profesi se mění. Globální společnost požaduje, aby absolventi škol byli flexibilní na pracovním trhu. To nelze v medicínském vzdělávání zcela akceptovat, neboť základem medicínského vzdělávání zůstávají specifické odborné kompetence. Zdůrazňováno je biomedicínské zaměření a je opomíjena oblast vztahová, tj. sociální i osobnostní. Výuka by měla být zaměřená na etické základy jednání lékařů k sobě, mezi sebou a k pacientům. Na základě projektu EU ?Systém psychosociální prevence pro studenty všeobecného lékařství? byl tento typ výuky konstituován na Lékařské fakultě UP v Olomouci. Na základě soustavného zkoumání, zaměřeného na obavy studentů z praxe a na hodnocení přínosu medicínského vzdělávání, připravili řešitelé projektu pět kurzů, zaměřených na zvýšení kvality života v roli lékaře. V návaznosti na zkoumání studentů medicíny, zjišťovala Králová zdroje

  • Název v anglickém jazyce

    The system of psychosocial prevention as a part of health workers education

  • Popis výsledku anglicky

    The medical professions intensively reflect social changes. Doctors, especially young ones, can sense the pressures for changes of the status and their attitudes towards their own profession change. The global society demands flexible graduates on the labor market. This cannot be fully accepted in the medical education due to the special competencies that are still the base for this type of education. There is a significant stress on biomedical focus of the medical worker and the relationship area is often left out. An education aimed at ethical basis of acting and communicating of the doctors to each other, among themselves and towards patients and clients. The education was constructed on the basis of the EU project called System of psychosocial prevention for the general medicine students. Based on the constant examining worries of the students concerning praxis, the solvers of the project prepared five courses aimed at the increase of quality of life in the role of a doctor. Follow

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Etické aspekty ošetřovatelské péče v teorii a praxi

  • ISBN

    978-80-7013-506-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    191

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Krajská nemocnice T. Bati ve Zlíně, Asociace sester

  • Místo vydání

    Zlín, Fakulta humanitních studií, UTB

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku