Systém psychosociální prevence ve vzdělávání zdravotnických pracovníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F09%3A00009599" target="_blank" >RIV/61989592:15110/09:00009599 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systém psychosociální prevence ve vzdělávání zdravotnických pracovníků
Popis výsledku v původním jazyce
Lékařská profese odráží intenzivně společenské změny. Lékaři, zejména mladí, tlaky na změny statusu vnímají a jejich postoje k vlastní profesi se mění. Globální společnost požaduje, aby absolventi škol byli flexibilní na pracovním trhu. To nelze v medicínském vzdělávání zcela akceptovat, neboť základem medicínského vzdělávání zůstávají specifické odborné kompetence. Zdůrazňováno je biomedicínské zaměření a je opomíjena oblast vztahová, tj. sociální i osobnostní. Výuka by měla být zaměřená na etické základy jednání lékařů k sobě, mezi sebou a k pacientům. Na základě projektu EU ?Systém psychosociální prevence pro studenty všeobecného lékařství? byl tento typ výuky konstituován na Lékařské fakultě UP v Olomouci. Na základě soustavného zkoumání, zaměřeného na obavy studentů z praxe a na hodnocení přínosu medicínského vzdělávání, připravili řešitelé projektu pět kurzů, zaměřených na zvýšení kvality života v roli lékaře. V návaznosti na zkoumání studentů medicíny, zjišťovala Králová zdroje
Název v anglickém jazyce
The system of psychosocial prevention as a part of health workers education
Popis výsledku anglicky
The medical professions intensively reflect social changes. Doctors, especially young ones, can sense the pressures for changes of the status and their attitudes towards their own profession change. The global society demands flexible graduates on the labor market. This cannot be fully accepted in the medical education due to the special competencies that are still the base for this type of education. There is a significant stress on biomedical focus of the medical worker and the relationship area is often left out. An education aimed at ethical basis of acting and communicating of the doctors to each other, among themselves and towards patients and clients. The education was constructed on the basis of the EU project called System of psychosocial prevention for the general medicine students. Based on the constant examining worries of the students concerning praxis, the solvers of the project prepared five courses aimed at the increase of quality of life in the role of a doctor. Follow
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Etické aspekty ošetřovatelské péče v teorii a praxi
ISBN
978-80-7013-506-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
191
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Krajská nemocnice T. Bati ve Zlíně, Asociace sester
Místo vydání
Zlín, Fakulta humanitních studií, UTB
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—