Progress in teaching pediatrics at Faculty of Medicine and Dentistry Palacky University Olomouc
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F13%3A33144428" target="_blank" >RIV/61989592:15110/13:33144428 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00098892:_____/13:#0000521
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Progress in teaching pediatrics at Faculty of Medicine and Dentistry Palacky University Olomouc
Popis výsledku v původním jazyce
At Paediatric clinic ? Faculty of Medicine and Dentistry Palacky University Olomouc many innovations in the education of future physicians were made in recent years. In this work, we follow up the achieved progresses and their contribution to additionaluse of graduates of the Faculty of Medicine. We managed to reach many changes in the study curriculum, in which is considerably more interconnected theoretical component with practical one. This fact is bringing more possibilities for students to work with patients themselves. In our work we try to educate students in terms of evidence based medicine and using e-learning education, multimedial virtual case studies and also trainers that faithfully simulate working with a real child patients.
Název v anglickém jazyce
Progress in teaching pediatrics at Faculty of Medicine and Dentistry Palacky University Olomouc
Popis výsledku anglicky
At Paediatric clinic ? Faculty of Medicine and Dentistry Palacky University Olomouc many innovations in the education of future physicians were made in recent years. In this work, we follow up the achieved progresses and their contribution to additionaluse of graduates of the Faculty of Medicine. We managed to reach many changes in the study curriculum, in which is considerably more interconnected theoretical component with practical one. This fact is bringing more possibilities for students to work with patients themselves. In our work we try to educate students in terms of evidence based medicine and using e-learning education, multimedial virtual case studies and also trainers that faithfully simulate working with a real child patients.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FG - Pediatrie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elsevier Procedia - Social and Behavioral Science
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
106
Číslo periodika v rámci svazku
2013
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
2155-2158
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—