Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Progress in teaching pediatrics at Faculty of Medicine and Dentistry Palacky University Olomouc

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F13%3A33144428" target="_blank" >RIV/61989592:15110/13:33144428 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00098892:_____/13:#0000521

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Progress in teaching pediatrics at Faculty of Medicine and Dentistry Palacky University Olomouc

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At Paediatric clinic ? Faculty of Medicine and Dentistry Palacky University Olomouc many innovations in the education of future physicians were made in recent years. In this work, we follow up the achieved progresses and their contribution to additionaluse of graduates of the Faculty of Medicine. We managed to reach many changes in the study curriculum, in which is considerably more interconnected theoretical component with practical one. This fact is bringing more possibilities for students to work with patients themselves. In our work we try to educate students in terms of evidence based medicine and using e-learning education, multimedial virtual case studies and also trainers that faithfully simulate working with a real child patients.

  • Název v anglickém jazyce

    Progress in teaching pediatrics at Faculty of Medicine and Dentistry Palacky University Olomouc

  • Popis výsledku anglicky

    At Paediatric clinic ? Faculty of Medicine and Dentistry Palacky University Olomouc many innovations in the education of future physicians were made in recent years. In this work, we follow up the achieved progresses and their contribution to additionaluse of graduates of the Faculty of Medicine. We managed to reach many changes in the study curriculum, in which is considerably more interconnected theoretical component with practical one. This fact is bringing more possibilities for students to work with patients themselves. In our work we try to educate students in terms of evidence based medicine and using e-learning education, multimedial virtual case studies and also trainers that faithfully simulate working with a real child patients.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FG - Pediatrie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Elsevier Procedia - Social and Behavioral Science

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    106

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2013

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    2155-2158

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus