Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Expectations of Czech hospitalized patients on quality of health care, ways to measure and satisfy these expectations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F14%3A33149853" target="_blank" >RIV/61989592:15110/14:33149853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Expectations of Czech hospitalized patients on quality of health care, ways to measure and satisfy these expectations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of this study was to explore how the "fulfilled expectations" will influence the client's evaluation of the quality of provided services. Evaluating the quality of health care from the client's perspective is very common. However, the clients are usually asked to evaluate factors, which are considered important by the providers of services but not for the clients themselves. We used a questionnaire survey among the future consumers of health care and among the current inpatients in one hospital. The target groups were pregnant women and women after delivery, aged 18-46. The clients from both groups marked the following factors as important and expected: positive attitude of staff, amount and quality of provided information and accommodation services. The quality indicators commonly used by the providers were not important for the majority of the clients. The expectations selected by the future consumers as important and rated high on the scale became their actual needs du

  • Název v anglickém jazyce

    Expectations of Czech hospitalized patients on quality of health care, ways to measure and satisfy these expectations

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this study was to explore how the "fulfilled expectations" will influence the client's evaluation of the quality of provided services. Evaluating the quality of health care from the client's perspective is very common. However, the clients are usually asked to evaluate factors, which are considered important by the providers of services but not for the clients themselves. We used a questionnaire survey among the future consumers of health care and among the current inpatients in one hospital. The target groups were pregnant women and women after delivery, aged 18-46. The clients from both groups marked the following factors as important and expected: positive attitude of staff, amount and quality of provided information and accommodation services. The quality indicators commonly used by the providers were not important for the majority of the clients. The expectations selected by the future consumers as important and rated high on the scale became their actual needs du

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mitteilungen Klosterneuburg

  • ISSN

    0007-5922

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    85-97

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus