Kazuistika pod zorným úhlem hippokratovské medicíny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F18%3A73587176" target="_blank" >RIV/61989592:15110/18:73587176 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kazuistika pod zorným úhlem hippokratovské medicíny
Popis výsledku v původním jazyce
Hippokratés byl ve své době špičkový vědec i praktik, lékař i filozof. V principech své Přísahy na dlouhá staletí ustanovil pro lékaře hlavní zdroj etické profesní síly. Cílem článku je ukázat etický kontextuální rámec Hippokratovy výuky s důrazem na kazuistiku jako výukovou metodu. Hippokratův kazuistický přístup doporučoval respektovat jedinečnost a detailnost každého případu, a to zvláště v situacích, kdy pacient z důvodu svého stavu či věku nemůže přispět k terapii svým výkladem situace. Případová studie představuje ideální nástroj pro vytváření nejen etické teorie, která není tvořena uměle bez kontaktu s popisovanými fenomény, ale naopak je pevně zakotvena v sebraných datech. Hippokratův algoritmus léčby poukazuje na to, že každá nemoc má svůj přirozený průběh, v němž je lékař na základě předchozích pozorování nástrojem pozitivního zvratu.
Název v anglickém jazyce
Case study from the perspective of Hippocratis medicine
Popis výsledku anglicky
Hippocrates was a brilliant scientist and practitioner, physician and philosopher in this day. In the principles of this Oath he estabilished the main source of ethnical professional strenght for physicians for countries ahead. The aim of the article is to present the ethical contextual framework of Hippocratic teaching, with an emphasis on case study as a teaching method. The Hippocrates casuistic approach advised to respect the unique and detailed nature of each case, particularly in situations when the patient, due to his condition or age, could not contribute to treatment with his interpretation of the situation. A case study presents an ideal tool for developing not only an ethical theory that is not created artifically wtihnout contact with the phenomena described, but is also firmly anchored in the data collected. The Hippocratic treatment algorithm points out that each disease has its natural course wherein the physician is a tool for implementing a positive reversal based on previous observations.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
30311 - Medical ethics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pediatrie pro praxi
ISSN
1213-0494
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
113-115
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85047987343