Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kazuistika pod zorným úhlem hippokratovské medicíny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F18%3A73587176" target="_blank" >RIV/61989592:15110/18:73587176 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kazuistika pod zorným úhlem hippokratovské medicíny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hippokratés byl ve své době špičkový vědec i praktik, lékař i filozof. V principech své Přísahy na dlouhá staletí ustanovil pro lékaře hlavní zdroj etické profesní síly. Cílem článku je ukázat etický kontextuální rámec Hippokratovy výuky s důrazem na kazuistiku jako výukovou metodu. Hippokratův kazuistický přístup doporučoval respektovat jedinečnost a detailnost každého případu, a to zvláště v situacích, kdy pacient z důvodu svého stavu či věku nemůže přispět k terapii svým výkladem situace. Případová studie představuje ideální nástroj pro vytváření nejen etické teorie, která není tvořena uměle bez kontaktu s popisovanými fenomény, ale naopak je pevně zakotvena v sebraných datech. Hippokratův algoritmus léčby poukazuje na to, že každá nemoc má svůj přirozený průběh, v němž je lékař na základě předchozích pozorování nástrojem pozitivního zvratu.

  • Název v anglickém jazyce

    Case study from the perspective of Hippocratis medicine

  • Popis výsledku anglicky

    Hippocrates was a brilliant scientist and practitioner, physician and philosopher in this day. In the principles of this Oath he estabilished the main source of ethnical professional strenght for physicians for countries ahead. The aim of the article is to present the ethical contextual framework of Hippocratic teaching, with an emphasis on case study as a teaching method. The Hippocrates casuistic approach advised to respect the unique and detailed nature of each case, particularly in situations when the patient, due to his condition or age, could not contribute to treatment with his interpretation of the situation. A case study presents an ideal tool for developing not only an ethical theory that is not created artifically wtihnout contact with the phenomena described, but is also firmly anchored in the data collected. The Hippocratic treatment algorithm points out that each disease has its natural course wherein the physician is a tool for implementing a positive reversal based on previous observations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30311 - Medical ethics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pediatrie pro praxi

  • ISSN

    1213-0494

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    113-115

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85047987343