Komunikace s dítětem s poruchou autistického spektra v nemocničním prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F23%3A73619962" target="_blank" >RIV/61989592:15120/23:73619962 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pediatriepropraxi.cz/artkey/ped-202302-0010_komunikace_s_ditetem_s_poruchou_autistickeho_spektra_v_nemocnicnim_prostredi.php?back=%2Fsearch.php%3Fquery%3Dbarton%25ED%25E8kov%25E1%26sfrom%3D0%26spage%3D30" target="_blank" >https://www.pediatriepropraxi.cz/artkey/ped-202302-0010_komunikace_s_ditetem_s_poruchou_autistickeho_spektra_v_nemocnicnim_prostredi.php?back=%2Fsearch.php%3Fquery%3Dbarton%25ED%25E8kov%25E1%26sfrom%3D0%26spage%3D30</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36290/ped.2023.035" target="_blank" >10.36290/ped.2023.035</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikace s dítětem s poruchou autistického spektra v nemocničním prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Porucha komunikace, která patří k základní triádě příznaků poruchy autistického spektra (PAS), může být komplikací při poskytování komplexní ošetřovatelské péče o děti s touto poruchou. Sestry nemají dostatek znalostí o projevech a problematice komunikace s dětmi s PAS a mnohdy nevědí, jak účinnou komunikaci navázat. Velmi důležitá je krátká a srozumitelná forma komunikace, na kterou je potřebná dostatečná časová dotace. Krátkými kazuistikami byly odhaleny nedostatky při komunikaci s dětmi s PAS v nemocničním prostředí, inspirací by mohla být komunikace s dítětem s PAS ve stacionáři. Z dostupných zahraničních zdrojů byly vybrány komunikační přístupy a pomůcky, jejichž znalost a využití v praxi mohou přispět ke zkvalitnění ošetřovatelské péče o děti s PAS.
Název v anglickém jazyce
Communication with a child with autism spectrum disorder in a hospital setting
Popis výsledku anglicky
Communication impairment, which belongs to the basic triad of symptoms of autism spectrum disorder (ASD), can be a complication in providing comprehensive nursing care for children with this disorder. Nurses lack knowledge about the manifestations and issues of communication with children with ASD and often do not know how to establish effective communication. A short and clear form of communication is very important and sufficient time is needed. Short case studies revealed shortcomings in communicating with children with ASD in a hospital setting; communication with a child with ASD in a residential care facility could be an inspiration. From the available foreign resources, communication approaches and tools were selected, the knowledge and use of which in practice can contribute to improving the quality of nursing care for children with ASD.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
30307 - Nursing
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pediatrie pro Praxi
ISSN
1213-0494
e-ISSN
1803-5264
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
45-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85158163458