Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nursing students’ evaluation of patient safety culture in three central European countries: a cross-sectional study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F24%3A73625795" target="_blank" >RIV/61989592:15120/24:73625795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/ijnes-2023-0084/html" target="_blank" >https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/ijnes-2023-0084/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/ijnes-2023-0084" target="_blank" >10.1515/ijnes-2023-0084</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Nursing students’ evaluation of patient safety culture in three central European countries: a cross-sectional study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objectives: This cross-sectional study aimed to investigate and compare the perceptions of nursing studentsregarding patient safety culture (PSC) during the COVID-19 pandemic in three Central European countries.Methods: Data were collected from 624 nursing students between April and September 2021 using the HospitalSurvey on Patient Safety Culture.Results: The evaluation of the PSC dimensions did not reach the expected level of 75 %. Significant associationswere found between the perception of the dimensions of the individual PSC and age, student status, study year,and clinical placement. The overall patient safety grade, the number of events reported, and the number of eventsreported by nursing students were significantly predicted by several dimensions of the PSC (p&lt;0.05).Conclusions: The evaluation of patient safety culture by nursing students offers a unique perspective. Studentscome with ‘fresh eyes’ and provide different perspectives that can provide healthcare leaders with a practicalopportunity to identify blind spots, review and improve safety protocols, and foster a more inclusive culture thatprioritizes patient safety.

  • Název v anglickém jazyce

    Nursing students’ evaluation of patient safety culture in three central European countries: a cross-sectional study

  • Popis výsledku anglicky

    Objectives: This cross-sectional study aimed to investigate and compare the perceptions of nursing studentsregarding patient safety culture (PSC) during the COVID-19 pandemic in three Central European countries.Methods: Data were collected from 624 nursing students between April and September 2021 using the HospitalSurvey on Patient Safety Culture.Results: The evaluation of the PSC dimensions did not reach the expected level of 75 %. Significant associationswere found between the perception of the dimensions of the individual PSC and age, student status, study year,and clinical placement. The overall patient safety grade, the number of events reported, and the number of eventsreported by nursing students were significantly predicted by several dimensions of the PSC (p&lt;0.05).Conclusions: The evaluation of patient safety culture by nursing students offers a unique perspective. Studentscome with ‘fresh eyes’ and provide different perspectives that can provide healthcare leaders with a practicalopportunity to identify blind spots, review and improve safety protocols, and foster a more inclusive culture thatprioritizes patient safety.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Nursing Education Scholarship

  • ISSN

    1548-923X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001252300800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85196893216