Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gollův žák Josef Šusta

Popis výsledku

Existují nejméně tři okruhy, v nichž lze pozorovat poměr mezi Jaroslavem Gollem (1846-1929) a Josefem Šustou (1874-1945). V chronologickém řádu vystupuje nejprve doba Gollova pedagogického působení v 90. letech 19. století. Druhým okruhem je úsilí Jaroslava Golla směřující k zajištění místa pro nadaného mladého dějepisce mezi roky 1900 a 1910. Konečně je tu třetí, poměrně široký záběr Šustova přímého či nepřímého navazování na Golla v pedagogickém, badatelském, organizačním a literárním ohledu. Studie analyzuje tyto tři hlavní okruhy kontaktů mezi oběma dějepisci.

Klíčová slova

Jaroslav GollJosef ŠustaCzech historography

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Gollův žák Josef Šusta

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Existují nejméně tři okruhy, v nichž lze pozorovat poměr mezi Jaroslavem Gollem (1846-1929) a Josefem Šustou (1874-1945). V chronologickém řádu vystupuje nejprve doba Gollova pedagogického působení v 90. letech 19. století. Druhým okruhem je úsilí Jaroslava Golla směřující k zajištění místa pro nadaného mladého dějepisce mezi roky 1900 a 1910. Konečně je tu třetí, poměrně široký záběr Šustova přímého či nepřímého navazování na Golla v pedagogickém, badatelském, organizačním a literárním ohledu. Studie analyzuje tyto tři hlavní okruhy kontaktů mezi oběma dějepisci.

  • Název v anglickém jazyce

    Goll's follower Josef Šusta

  • Popis výsledku anglicky

    There are at least three levels connecting Jaroslav Goll (1846-1929) and Josef Šusta (1874-1945). The first one, in chronological order, is Goll's pedagogical influence on J. Šusta in 1890s. Goll's effort to secure Šusta's academic position between 1900and 1910 represented the second one. The third and quite broad level is represented by Šusta's continuation of Goll's work in pedagogical, research, organizational and literary ways. This paper analyses these 3 main connecting platforms between these twohistorians.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Jaroslav Goll a jeho žáci. Sborník z mezinárodní konference

  • ISBN

    80-7040-780-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    144

  • Strana od-do

    35-51

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

AB - Dějiny

Rok uplatnění

2005