Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kde film je ještě uměním: kanadský film od osmdesátých let 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F06%3A00002924" target="_blank" >RIV/61989592:15210/06:00002924 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kde film je ještě uměním: kanadský film od osmdesátých let 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehled dějin kanadského filmu (včetně quebeckého) od roku 1982, tedy po "období daňových odpisů". Vyzvedává význam Telefilmu Kanada pro rozvoj kanadské kinematografie a zmiňuje mezinárodní úspěchy kanadských filmů (Denys Arcand, Atom Egoyan, David Cronenberg). Zaměřuje se na kanadské ženy-režisérky (Patricia Rozema, Léa Poole), torontskou "novou vlnu" (Atom Egoyan, Bruce McDonald, Don McKellar), winnipežské režiséry (John Paisz, Guy Maddin) i na frankofonní filmové tvůrce z Quebeku (zvláště na RobertaLepage and Denise Villeneuva). Esej se také dotýká problémů multikulturalismu ve filmech etnických "Kanaďanů s pomlčkou". Obsaženy jsou podrobnější rozbory několika filmů: Úpadek amerického impéria (Arcand), Zpěv sirén (Rozema), Chvění touhy (Léa Poole),Odhadce (Egoyan) a 32. září na Zemi (Villeneuve).

  • Název v anglickém jazyce

    Where Movies Are Still Art: Canadian Cinema Since the 1980s

  • Popis výsledku anglicky

    An overview of history of Canadian (including Québecois) cinema from 1982, after the period of "tax-shelter years." It highlights the importance of Telefilm Canada for the development of Canadian cinematography and discusses the international successes of Canadian films (Denys Arcand, Atom Egoyan, David Cronenberg). It focuses on Canadian women directors (Patricia Rozema, Léa Poole), the Toronto "new wave" (Atom Egoyan, Bruce McDonald, Don McKellar), Winnipeg filmmakers (John Paisz, Guy Maddin) and francophone directors from Québec (especially Robert Lepage and Denis Villeneuve). It also touches the multiculturalism of "hyphenated" Canadians. It includes extensive analyses of Arcand's The Decline of the American Empire, Rozema's I've Heard the MermaidsSinging, Léa Poole's Mouvements de désir, Egoyan's The Adjuster, and Villeneuve's Un 32 ao&#251;t sur la Terre.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Letní filmová škola Uherské Hradiště 21/07-30/07/2006

  • ISBN

    80-239-7401-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    501

  • Strana od-do

    "K13"-"K26"

  • Název nakladatele

    Asociace českých filmových klubů

  • Místo vydání

    Uherské Hradiště

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku