Kde film je ještě uměním: kanadský film od osmdesátých let 20. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F06%3A00002924" target="_blank" >RIV/61989592:15210/06:00002924 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kde film je ještě uměním: kanadský film od osmdesátých let 20. století
Popis výsledku v původním jazyce
Přehled dějin kanadského filmu (včetně quebeckého) od roku 1982, tedy po "období daňových odpisů". Vyzvedává význam Telefilmu Kanada pro rozvoj kanadské kinematografie a zmiňuje mezinárodní úspěchy kanadských filmů (Denys Arcand, Atom Egoyan, David Cronenberg). Zaměřuje se na kanadské ženy-režisérky (Patricia Rozema, Léa Poole), torontskou "novou vlnu" (Atom Egoyan, Bruce McDonald, Don McKellar), winnipežské režiséry (John Paisz, Guy Maddin) i na frankofonní filmové tvůrce z Quebeku (zvláště na RobertaLepage and Denise Villeneuva). Esej se také dotýká problémů multikulturalismu ve filmech etnických "Kanaďanů s pomlčkou". Obsaženy jsou podrobnější rozbory několika filmů: Úpadek amerického impéria (Arcand), Zpěv sirén (Rozema), Chvění touhy (Léa Poole),Odhadce (Egoyan) a 32. září na Zemi (Villeneuve).
Název v anglickém jazyce
Where Movies Are Still Art: Canadian Cinema Since the 1980s
Popis výsledku anglicky
An overview of history of Canadian (including Québecois) cinema from 1982, after the period of "tax-shelter years." It highlights the importance of Telefilm Canada for the development of Canadian cinematography and discusses the international successes of Canadian films (Denys Arcand, Atom Egoyan, David Cronenberg). It focuses on Canadian women directors (Patricia Rozema, Léa Poole), the Toronto "new wave" (Atom Egoyan, Bruce McDonald, Don McKellar), Winnipeg filmmakers (John Paisz, Guy Maddin) and francophone directors from Québec (especially Robert Lepage and Denis Villeneuve). It also touches the multiculturalism of "hyphenated" Canadians. It includes extensive analyses of Arcand's The Decline of the American Empire, Rozema's I've Heard the MermaidsSinging, Léa Poole's Mouvements de désir, Egoyan's The Adjuster, and Villeneuve's Un 32 août sur la Terre.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Letní filmová škola Uherské Hradiště 21/07-30/07/2006
ISBN
80-239-7401-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
501
Strana od-do
"K13"-"K26"
Název nakladatele
Asociace českých filmových klubů
Místo vydání
Uherské Hradiště
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—