Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Líla - hra reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F06%3A10217852" target="_blank" >RIV/61989592:15210/06:10217852 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Líla - hra reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hru většinou chápeme jako aktivitu, která se plně nepřekrývá s během našeho každodenního života. Můžeme přesto za určitých podmínek chápat veškeré události našeho života jako hru, hrát hru reality? Filosoficko náboženský koncept takového pojetí hry - nechť je nyní chápán jako jeden z příspěvků do diskuse nad možností hrát hru reality, lze nalézt v indické tradici Sanátana Dharmy. Ta koncept hry reality nejen představuje, ale identifikuje také její nezbytné předpoklady a předkládá metody pro vstup do herního prostoru reality. Dynamika přechodu od běžného kaleidoskopického vidění reality k vnímání všech životních událostí jako hry jedné skutečnosti by se dal symbolicky charakterizovat jako postupný přesun od tendence "snažit se realitu osedlat" k ochotě"nechat se osedlat realitou".

  • Název v anglickém jazyce

    Leela - play of reality

  • Popis výsledku anglicky

    Play is usually not understood as activity of a practical kind - as activities of our everyday life are. Even then, is it possible to take our everyday practical life activities as play also, to play the play of reality? Such concept - let it be taken asa contribution to discussion on the possibility of the reality play only, is rooted in philosophical background of Indian Sanatana Dharma. This concept concerns conditions and methods of coming into a space of the reality play, and shows how to switch from "the effort to grasp the reality" to "being grasped by the reality".

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku

  • ISSN

    1214-603X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    15-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus