Líla - hra reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F06%3A10217852" target="_blank" >RIV/61989592:15210/06:10217852 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Líla - hra reality
Popis výsledku v původním jazyce
Hru většinou chápeme jako aktivitu, která se plně nepřekrývá s během našeho každodenního života. Můžeme přesto za určitých podmínek chápat veškeré události našeho života jako hru, hrát hru reality? Filosoficko náboženský koncept takového pojetí hry - nechť je nyní chápán jako jeden z příspěvků do diskuse nad možností hrát hru reality, lze nalézt v indické tradici Sanátana Dharmy. Ta koncept hry reality nejen představuje, ale identifikuje také její nezbytné předpoklady a předkládá metody pro vstup do herního prostoru reality. Dynamika přechodu od běžného kaleidoskopického vidění reality k vnímání všech životních událostí jako hry jedné skutečnosti by se dal symbolicky charakterizovat jako postupný přesun od tendence "snažit se realitu osedlat" k ochotě"nechat se osedlat realitou".
Název v anglickém jazyce
Leela - play of reality
Popis výsledku anglicky
Play is usually not understood as activity of a practical kind - as activities of our everyday life are. Even then, is it possible to take our everyday practical life activities as play also, to play the play of reality? Such concept - let it be taken asa contribution to discussion on the possibility of the reality play only, is rooted in philosophical background of Indian Sanatana Dharma. This concept concerns conditions and methods of coming into a space of the reality play, and shows how to switch from "the effort to grasp the reality" to "being grasped by the reality".
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku
ISSN
1214-603X
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
15-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—