Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Znásilnění v modelových filmech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F07%3A00003897" target="_blank" >RIV/61989592:15210/07:00003897 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Znásilnění v modelových filmech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie zkoumá na základě teorií a poznatků britských a amerických feministek z oblasti kulturních studií, antropologie a psychologie násilí proti ženám v uměleckých filmech, především ve filmech alegorických využívajících pečlivě propracované narativní modely a vzorce. Znásilnění včetně skupinového se často užívá jako symbol porušování lidských práv obecně. Vývoj využití tohoto tématu v alegorických a modelových filmech sleduje tato studie od roku 1960 do dnešních dnů: od Bergmanova Pramene panny až k Nevratnému Gaspara Noé. Rozdíl mezi vnímáním realistických a alegorických příběhů a mezi pohledem morálním a moralizujícím je ilustrován v rozborech Kaplanova Znásilnění, Schormova snímku Den sedmý, osmá noc a Greenawayova filmu Dítě z Maconu.

  • Název v anglickém jazyce

    Rape in Allegorical Movies

  • Popis výsledku anglicky

    Grounded on the theories and findings of British and American feminist cultural scholars, anthropologists, and psychologists, the phenomenon of violence against women in art films, especially in allegorical films using carefully constructed narrative models and patterns, is broadly discussed. Rape, including gang rape, is often used as a symbol of the violation of human rights in general. The development in the use of this theme is followed in allegorical and model movies from 1960 to our times, from Bergman's The Virgin Spring, to Gaspar Noé's Irreversible. The difference between the perception of realistic and allegorical stories, as well as between a moral point of view, and a moralizing one, is also shown in the analyses of Jonathan Kaplan's The Accused, Evald Schorm's The Seventh Day, the Eighth Night, Peter Greenaway's The Baby of Macon.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cinepur

  • ISSN

    1210-678X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    54

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    20-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus