Slovotvorba v nových učebnicích pro gymnázia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F07%3A10218691" target="_blank" >RIV/61989592:15210/07:10218691 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Slovotvorba v nových učebnicích pro gymnázia
Popis výsledku v původním jazyce
Základní obecné typy nominace v jazycích jsou konfrontovány s typy probíranými v učebnici Kostečka, J.: Český jazyk pro 2. ročník gymnázií. SPN, Praha 2005. Pozornost je věnována především zkreslenému pojetí konverze jako způsobu "obohacujícímu o nový význam" a opominutí konverze jako slovotvorného postupu. Oceněny jsou interlink mezi slovotvorbou a tvaroslovím a důsledné dodržení vztahu fundace.
Název v anglickém jazyce
Wordformation in the new textbooks for the Grammar Schools
Popis výsledku anglicky
Basic general types of nomination in languages are compared with the types dealt with the textbook by Kostečka, J.: Český jazyk pro 2. ročník gymnázií. SPN, Prague 2005. Special attention is devoted to the misrepresented notion of conversion as a means "enriching new meaning" and to deleting conversion as a wordformational procedure. What is appreciated are the interlink between wordformation a morphology and consistent observing the relation of foundation.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Institut celoživotního vzdělávání FF UP
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—