Ingardenovo pojetí hudebního díla a etnická hudba
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F07%3A10218931" target="_blank" >RIV/61989592:15210/07:10218931 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ingardenovo pojetí hudebního díla a etnická hudba
Popis výsledku v původním jazyce
Pro muzikologa je osobnost Romana Ingardena (1893-1970) spjatá s fenomenologickou ontologií hudebního díla. Jeho teorie je oceňována pro zřetelné filozofické zázemí, patrné rovněž v používané terminologii, a vyvolala různá diskutabilní témata, z nichž jeto především relevance Ingardenových názorů pro strukturu a způsoby bytí etnické hudby, která je zvažována v přítomné stati. Cílem této konfrontace je rozpoznat nesrovnalosti v Ingardenových názorech, což umožňuje osvětlení společných a odlišujících vlastností hudebního díla a jiných existenčních forem hudby. Uvážena je také role sociálního fungování a jeho implikace pro strukturu a historickou identitu etnické hudby. Průběh argumentace tak usiluje o některá upřesnění, která by byla nápomocná v dalšíchúvahách o fenomenologické ontologii hudby.
Název v anglickém jazyce
Ingarden's conception of a musical work of art
Popis výsledku anglicky
For the musicologist the personage of Roman Ingarden (1893-1970) is connected with the phenomenological ontology of the musical work. His theory is appreciated for its clear philosophical setting aparent also in terminology and has raised various discussion issues, of which mainly the relevance of Ingarden's views for the structure and modes of being of ethnic music is considered in the present study. The aim of this confrontation is to reveal discrepancies in Ingarden's opinions which enables to shed light on common and different features of the musical work and other existential forms of music. Factors of social functioning of ethic music are taken into account as well as their implications for the structure and historical identity of its musical phenomena. The course of argumentation thus tries to make some distinctions which would be helpfull in further thoughts on phenomenological ontology of music.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Proměny hudby v měnícím se světě
ISBN
978-80-244-1809-4
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
193-202
Počet stran knihy
352
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—