Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ingardenovo pojetí hudebního díla a etnická hudba

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F07%3A10218931" target="_blank" >RIV/61989592:15210/07:10218931 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ingardenovo pojetí hudebního díla a etnická hudba

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro muzikologa je osobnost Romana Ingardena (1893-1970) spjatá s fenomenologickou ontologií hudebního díla. Jeho teorie je oceňována pro zřetelné filozofické zázemí, patrné rovněž v používané terminologii, a vyvolala různá diskutabilní témata, z nichž jeto především relevance Ingardenových názorů pro strukturu a způsoby bytí etnické hudby, která je zvažována v přítomné stati. Cílem této konfrontace je rozpoznat nesrovnalosti v Ingardenových názorech, což umožňuje osvětlení společných a odlišujících vlastností hudebního díla a jiných existenčních forem hudby. Uvážena je také role sociálního fungování a jeho implikace pro strukturu a historickou identitu etnické hudby. Průběh argumentace tak usiluje o některá upřesnění, která by byla nápomocná v dalšíchúvahách o fenomenologické ontologii hudby.

  • Název v anglickém jazyce

    Ingarden's conception of a musical work of art

  • Popis výsledku anglicky

    For the musicologist the personage of Roman Ingarden (1893-1970) is connected with the phenomenological ontology of the musical work. His theory is appreciated for its clear philosophical setting aparent also in terminology and has raised various discussion issues, of which mainly the relevance of Ingarden's views for the structure and modes of being of ethnic music is considered in the present study. The aim of this confrontation is to reveal discrepancies in Ingarden's opinions which enables to shed light on common and different features of the musical work and other existential forms of music. Factors of social functioning of ethic music are taken into account as well as their implications for the structure and historical identity of its musical phenomena. The course of argumentation thus tries to make some distinctions which would be helpfull in further thoughts on phenomenological ontology of music.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Proměny hudby v měnícím se světě

  • ISBN

    978-80-244-1809-4

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    193-202

  • Počet stran knihy

    352

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly