Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

No Real Heroes in Cult Novels: Cormac McCarthy's 'The Border Trilogy'

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A00006760" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:00006760 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    No Real Heroes in Cult Novels: Cormac McCarthy's 'The Border Trilogy'

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The essay discusses the cult potential of Cormac McCarthy's "The Border Trilogy." Comparing several theorists' cult-making criteria, it comes to the conclusion that, while cult fiction is not an independent genre, it is much more than a set of individualworks arbitrarily chosen by their recipients. Cult works share components that go beyond mere reception and turn to their thematic layout. Thomas Read Whissen names alienation, suffering, ego-reinforcement, and vulnerability of a protagonist, and the essay offers several more common denominators: the presence of a moral hierarchy, the theme of quest, the influence of popular culture, characters as types, and no clear victory of the good over evil, or vice versa. From that point of view, the first two volumes of the trilogy, All the Pretty Horses and The Crossing are not cult novels, when considered as separate volumes, as they are too immersed in the western imagery. The third volume, Cities of the Plain, is a cult novel in itself,

  • Název v anglickém jazyce

    No Real Heroes in Cult Novels: Cormac McCarthy's 'The Border Trilogy'

  • Popis výsledku anglicky

    The essay discusses the cult potential of Cormac McCarthy's "The Border Trilogy." Comparing several theorists' cult-making criteria, it comes to the conclusion that, while cult fiction is not an independent genre, it is much more than a set of individualworks arbitrarily chosen by their recipients. Cult works share components that go beyond mere reception and turn to their thematic layout. Thomas Read Whissen names alienation, suffering, ego-reinforcement, and vulnerability of a protagonist, and the essay offers several more common denominators: the presence of a moral hierarchy, the theme of quest, the influence of popular culture, characters as types, and no clear victory of the good over evil, or vice versa. From that point of view, the first two volumes of the trilogy, All the Pretty Horses and The Crossing are not cult novels, when considered as separate volumes, as they are too immersed in the western imagery. The third volume, Cities of the Plain, is a cult novel in itself,

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cult Fiction & Cult Film: Multiple Perspectives

  • ISBN

    978-80-244-2126-1

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    258

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly