Mentální retardace v dospívání a mladé dospělosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A10218714" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:10218714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mentální retardace v dospívání a mladé dospělosti
Popis výsledku v původním jazyce
Tato originální výzkumná práce se zaměřuje na problematiku puberty, adolescence a mladé dospělosti u jedinců s mentální retardací. V teoretické části práce se zaměřujeme na jednotlivé modely mentální retardace, popisujeme průběh dospívání a jeho specifika u osob s mentální retardací, věnujeme se problematice rodin s člověkem s mentální retardací a sociálním službám. Ve výzkumné části práce jsme se zaměřili na to, jak osoby s mentální retardací prožívají své dospívání, s jakými problémy se setkávají a jak se vyrovnávají se svým postižením. V našem výzkumu jsme identifikovali čtyři strategie vyrovnávání se s postižením a základní tematické okruhy, které by neměly být v teoretické i praktické práci s lidmi s mentální retardací opomíjeny.
Název v anglickém jazyce
Mental retardation in adolescence and early adulthood
Popis výsledku anglicky
This original research thesis is focused on individuals with mental retardation in the periods of puberty, adolescence and early adulthood. The theoretic part of this work is focused on different models of mental retardation, we are describing the adolescent process and its particularity in cases of people with mental retardation, we are describing families having mentally retarded members, and problems in social services. The experimental part of this work is focused on the way how a mentally retardedman deals with his adolescence, problems that he is faced with and how he manages his disability. We have found in our research four strategies of coping with disabilities and we have also identified basic problems that should not be neglected in both theoretical and practical work with people with mental retardation.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-2071-4
Počet stran knihy
248
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—