Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Významy vzdělávání v procesu integrace muslimů v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A33122922" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:33122922 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Významy vzdělávání v procesu integrace muslimů v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této stati se zabývám vzděláváním v rámci muslimské komunity v České republice, zejména pak tím, jaké významy vzdělávání muslimové přikládají. Po roce 1989 se začala v České republice formovat muslimská obec. Během několika let muslimové v České republice založili řadu organizací, které postupně získaly právní status a etablovaly se na veřejnosti. Komunita muslimů se rozšiřovala zejména prostřednictvím imigrace, její složení je velmi heterogenní. Mezi muslimy nalezneme i české konvertity a také ty, kteří se narodili již v České republice a nevytvořili si přímý vztah k vlasti svých rodičů. Základem identity muslimů je islám - zdroj autentického bytí ve světě. Vztah muslimů ke vzdělávání se utváří v rámci tzv. první generace. Vzdělání je ceněnou hodnotou a tzv. druhá generace je socializována současně do dvou odlišných realit. Realita rodičů zpochybňuje život podle pravidel modernity, ale členové druhé generace se socializují v prostředí moderních institucí. Muslimové vyjednávají pravi

  • Název v anglickém jazyce

    Education Meanings in the Integration Process of Muslims in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper I deal with education within the frame of the Muslim community in the Czech Republic, above all what meanings are ascribed to education by Muslims. After 1989 the Muslim community have started in shape in the Czech Republic. During severalyears Muslims established a number of organizations that subsequently gained the personality and publicity. The Muslim community increased mainly because of immigration, its composition is very heterogeneous. We find also Czech converts among Muslims asa born Muslims in the Czech Republic without the relation to the parents native country. The basis of Muslim identity is islam - source of authentic existence in the world. The Muslim relationship to the education is framed in so called first generation.Education is valued value and so called second generation is simultaneously socialised in two different realities. The parents reality impeach the living according to the modernity rules, but the members of the second generation are soci

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Festival vzdělávání dospělých AEDUCA 2007

  • ISBN

    978-80-244-1907-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Datum konání akce

    22. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku