Významy vzdělávání v procesu integrace muslimů v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A33122922" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:33122922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Významy vzdělávání v procesu integrace muslimů v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
V této stati se zabývám vzděláváním v rámci muslimské komunity v České republice, zejména pak tím, jaké významy vzdělávání muslimové přikládají. Po roce 1989 se začala v České republice formovat muslimská obec. Během několika let muslimové v České republice založili řadu organizací, které postupně získaly právní status a etablovaly se na veřejnosti. Komunita muslimů se rozšiřovala zejména prostřednictvím imigrace, její složení je velmi heterogenní. Mezi muslimy nalezneme i české konvertity a také ty, kteří se narodili již v České republice a nevytvořili si přímý vztah k vlasti svých rodičů. Základem identity muslimů je islám - zdroj autentického bytí ve světě. Vztah muslimů ke vzdělávání se utváří v rámci tzv. první generace. Vzdělání je ceněnou hodnotou a tzv. druhá generace je socializována současně do dvou odlišných realit. Realita rodičů zpochybňuje život podle pravidel modernity, ale členové druhé generace se socializují v prostředí moderních institucí. Muslimové vyjednávají pravi
Název v anglickém jazyce
Education Meanings in the Integration Process of Muslims in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
In this paper I deal with education within the frame of the Muslim community in the Czech Republic, above all what meanings are ascribed to education by Muslims. After 1989 the Muslim community have started in shape in the Czech Republic. During severalyears Muslims established a number of organizations that subsequently gained the personality and publicity. The Muslim community increased mainly because of immigration, its composition is very heterogeneous. We find also Czech converts among Muslims asa born Muslims in the Czech Republic without the relation to the parents native country. The basis of Muslim identity is islam - source of authentic existence in the world. The Muslim relationship to the education is framed in so called first generation.Education is valued value and so called second generation is simultaneously socialised in two different realities. The parents reality impeach the living according to the modernity rules, but the members of the second generation are soci
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Festival vzdělávání dospělých AEDUCA 2007
ISBN
978-80-244-1907-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Univerzita Palackého v Olomouci
Datum konání akce
22. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—