A work by Johann Andreas Strauss in Moravia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A00008569" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:00008569 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Delo Janeza Andreja Straussa na Moravskem
Popis výsledku v původním jazyce
Leta 1994 je Bohumil Samek v prvem delu topografije Moravske in Šlezije med umetninami, ki sodijo k nekdanji opremi cerkve sv. Egidija (v mestu) Bystřice pod Hostýnem, naštel tudi signirano in datirano sliko Križanja: Joh[ann] Andr[eas] V. Strauss PinxitA[nn]o 1782. Zdaj v župnišču hranjena podoba je na Moravskem povsem brez konteksta, saj je njen avtor, baročni slikar Janez Andrej Strauss (1721?1783), ki je deloval v Slovenj Gradcu za naročnike iz Štajerske in Koroške (v današnji Sloveniji in Avstriji), tam popolnoma neznan. Čeprav zaenkrat ne vemo ničesar zanesljivega o okoliščinah nastanka slike in njenem naročniku ter ne moremo z gotovostjo trditi niti, da jo je Strauss naslikal prav za cerkev v Bystřici pod Hostýnom, in moramo torej odprto pustiti tudi možnost, da je lahko na Moravsko prišla precej po (kadarkoli po) nastanku, njeno poznavanje oziroma ponovno odkritje pomembno prispeva k vrednotenju Straussovega opusa. Dosedanje sklepe o poznem Straussu bo potrebno vsaj delno kori
Název v anglickém jazyce
A work by Johann Andreas Strauss in Moravia
Popis výsledku anglicky
In the first part of his topographical art inventory of Moravia and Silesia of 1994 Bohumil Samek mentions a painting of the Crucified Christ among the works of art that belonged to the former furnishings of the church of St. Egidius (Jiljí, Gilles) in the town of Bystřice pod Hostýnem. The painting, now housed in the parish house there, is signed and dated: Joh[ann] Andr[eas] V. Strauss Pinxit A[nn]o 1782. It is completely without a context in Moravia, since the artist, i.e. the Baroque painter JohannAndreas Strauss (1721?1783), who worked in Slovenj Gradec (Windisch-Graetz) for patrons from Styria and Carinthia (in present-day Slovenia and Austria), is altogether unknown in the Czech Republic. Although, for the time being, no reliable facts are known about the circumstances of the origin of the painting and the person who commissioned it, nor can it be positively stated that Strauss painted it exactly for the church in Bystřice pod Hostýnem ? hence the possibility that it was only s
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/MEB090808" target="_blank" >MEB090808: Malíř Simone Gionima mezi Ljubljanou a Moravou</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta historiae artis Slovenica
ISSN
1408-0419
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
14
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—