Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení efektivity dopravně bezpečnostních kampaní

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F10%3A10215311" target="_blank" >RIV/61989592:15210/10:10215311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení efektivity dopravně bezpečnostních kampaní

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V předkládaném článku se zabýváme problematikou efektivnosti dopravně bezpečnostních kampaní a možnostmi hodnocení efektivity. Prezentujeme výstupy tří projektů Evropské komise (CAST, GADGET a INFOEFEKT) zaměřených na hodnocení efektivity kampaní. Celkově bylo hodnoceno 433 kampaní pomocí metaanalýzy a byly identifikovány proměnné, které se jeví jako klíčové pro zvyšování efektivity kampaní. Můžeme konstatovat, že dopravně bezpečnostní kampaně jsou efektivní pouze v uřčitých oblastech, a to v případech,kdy se kampaň zaměřuje obecně na snižování nehodovosti, na zvyšování schopnosti správně vyhodnocovat rizika, dodržování přednosti v jízdě, nedodržování maximální povolené rychlosti, používání bezpečnostních pásů. Neprokázalo se, že by kampaně měly významný vliv na snížení případů jízdy pod vlivem alkoholu ani na změnu celkových postojů účastníků dopravy k bezpečnosti silničního provozu (resp. k rizikovému chování v dopravě).

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of campaigns in traffic safety

  • Popis výsledku anglicky

    In the present article we focus on the effectiveness of traffic safety campaigns and the possibilities of its evaluation. We present the outcomes of three projects of the European Commission (CAST, GADGET and INFOEFEKT) which focus on evaluation of campaigns effectiveness. Overall, 433 campaigns were evaluated by meta-analysis and we identified variables that appear to be crucial for increasing the effectiveness of campaigns. We can conclude that road safety campaigns are effective only in certain areasof risky behavior. These areas are: proper risk assessment, compliance of way, speeding, safety belt use and reduction of accidents. There is no evidence that the campaign had a significant effect on reducing cases of driving under the influence of alcohol, or to change the overall attitude of drivers to traffic safety (or to risky behavior in traffic).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CG911-106-170" target="_blank" >CG911-106-170: Aktualizace "METODIKY 9202" - metodiky k vyšetřování a posuzování řidičů motorových vozidel dopravními psychology</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Doprava

  • ISSN

    0012-5520

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    8-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus