Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Music in Jean-Paul Sartre's Philosophy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A10223082" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:10223082 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Music in Jean-Paul Sartre's Philosophy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jean-Paul Sartre (1905-1980), an outstanding writer and existentialist philosopher, was closely concerned with the issues of art. For music it is mainly his early philosophical work that is relevant with its themes of emotional experiencing and imaginative consciousness, but also through views anticipating Sartre's central philosophical system drawn in the substantial work, Being and Nothingness (1943). The paper outlines the nature and transformations of Sartre's views on music and meanings it has, mainly with respect to its potential of outer-musical references. Besides philosophical concepts it also takes into consideration Sartre's own experiences with art.

  • Název v anglickém jazyce

    Music in Jean-Paul Sartre's Philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    Jean-Paul Sartre (1905-1980), an outstanding writer and existentialist philosopher, was closely concerned with the issues of art. For music it is mainly his early philosophical work that is relevant with its themes of emotional experiencing and imaginative consciousness, but also through views anticipating Sartre's central philosophical system drawn in the substantial work, Being and Nothingness (1943). The paper outlines the nature and transformations of Sartre's views on music and meanings it has, mainly with respect to its potential of outer-musical references. Besides philosophical concepts it also takes into consideration Sartre's own experiences with art.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    1212-1193

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    93-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus