Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Southern (Un)Popularities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33116075" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33116075 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Southern (Un)Popularities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    (Un)Popularity always depends on reception. Myths and idealizations of the South did contribute to its popularity, but terrible events, despicable practices, and unjust stereotypes did an even better job. Southern writers may write about the Souths theyare familiar with, but, to be recognized, they are pressed to step out of their regions. E. A. Poe, W. Faulkner, F. Chappell, H. Crews, and R. Ford became popular in Europe long before winning their reputations at home. The author also touches the problem of the South that is "full of fakes," as Scott Romine calls it. Many scholars even challenge the very existence of a contemporary South; as early as in 1980, Lewis Simpson wrote about "post-southern America." The handy tool for the rendering of this "post-southern South" is genre literature: popular genres such as horror, crime novel, or fantasy are used to point out at various unpopular aspects of the contemporary southern life.

  • Název v anglickém jazyce

    Southern (Un)Popularities

  • Popis výsledku anglicky

    (Un)Popularity always depends on reception. Myths and idealizations of the South did contribute to its popularity, but terrible events, despicable practices, and unjust stereotypes did an even better job. Southern writers may write about the Souths theyare familiar with, but, to be recognized, they are pressed to step out of their regions. E. A. Poe, W. Faulkner, F. Chappell, H. Crews, and R. Ford became popular in Europe long before winning their reputations at home. The author also touches the problem of the South that is "full of fakes," as Scott Romine calls it. Many scholars even challenge the very existence of a contemporary South; as early as in 1980, Lewis Simpson wrote about "post-southern America." The handy tool for the rendering of this "post-southern South" is genre literature: popular genres such as horror, crime novel, or fantasy are used to point out at various unpopular aspects of the contemporary southern life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The (Un)Popular South: Proceedings of the Southern Studies Forum Biennial Conference, September 6-9, 2007, Palacký University, Olomouc, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-244-2888-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    7-20

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    6. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku