Proč učit tradiční logiku?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33118031" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33118031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proč učit tradiční logiku?
Popis výsledku v původním jazyce
Na vysokých školách, a to i na katedrách filozofie, se v rámci základních kurzů logiky vyučuje takřka výhradně moderní logika. Kromě snahy umožnit pochopení některých proudů moderní filozofie za touto snahou tkví přesvědčení, že pro výuku základních logických dovedností, které by měl student mít, je vhodnější právě moderní logika. Na příkladech konkrétních témat bych chtěl toto přesvědčení napadnout. Těmito tématy budou např. chyby v argumentaci, odlišnost gramatické a logické formy, základní logické zákony, dedukce.
Název v anglickém jazyce
Why teach the traditional logic?
Popis výsledku anglicky
At universities, including the departments of philosophy, the basic logic courses taught almost exclusively modern logic. In addition to efforts to enable an understanding of certain currents of modern philosophy behind this effort lies the conviction that for the teaching of basic logic skills that students should have, it is more suitable the modern logic. By the help of examples of specific topics I would like to challenge this conviction. These topics will include for example errors in reasoning, difference between logical and grammatical form, basic laws of logic, deduction.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Organon VII. Nihil Novi?
ISBN
978-80-261-0035-5
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
31-39
Počet stran knihy
154
Název nakladatele
Vydavatelství Západočeské univerzity v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—