Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proč učit tradiční logiku?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33118031" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33118031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proč učit tradiční logiku?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na vysokých školách, a to i na katedrách filozofie, se v rámci základních kurzů logiky vyučuje takřka výhradně moderní logika. Kromě snahy umožnit pochopení některých proudů moderní filozofie za touto snahou tkví přesvědčení, že pro výuku základních logických dovedností, které by měl student mít, je vhodnější právě moderní logika. Na příkladech konkrétních témat bych chtěl toto přesvědčení napadnout. Těmito tématy budou např. chyby v argumentaci, odlišnost gramatické a logické formy, základní logické zákony, dedukce.

  • Název v anglickém jazyce

    Why teach the traditional logic?

  • Popis výsledku anglicky

    At universities, including the departments of philosophy, the basic logic courses taught almost exclusively modern logic. In addition to efforts to enable an understanding of certain currents of modern philosophy behind this effort lies the conviction that for the teaching of basic logic skills that students should have, it is more suitable the modern logic. By the help of examples of specific topics I would like to challenge this conviction. These topics will include for example errors in reasoning, difference between logical and grammatical form, basic laws of logic, deduction.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Organon VII. Nihil Novi?

  • ISBN

    978-80-261-0035-5

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    31-39

  • Počet stran knihy

    154

  • Název nakladatele

    Vydavatelství Západočeské univerzity v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly