Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evropská malířská centra a barokní Olomouc

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33118769" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33118769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Evropská malířská centra a barokní Olomouc

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Existence termínu "sloh" ("styl") v evropském malířství 16.-18. století nelze vztahovat jen nesprávně s "národními školami" podle definice 19. století. Malířský sloh těchto časů je nutno spojovat jen s městy, zvláště s důležitými evropskými uměleckými centry. Olomouc jako malé, ale pro Moravu mezi lety 1620-1780 nejdůležitější umělecké centrum, bylo v malířství utvářeno nejen místními malíři, ale i přicházejícími umělci včetně cizinců, jako byli Filippo Abbiati nebo Paolo Pagani a mistrovskými díly v místních obrazových sbírkách, hlavně galerií olomouckého biskupa Karla z Lichtensteinu-Castelcorna, které kultivovaly místní úroveň uměleckého vkusu.

  • Název v anglickém jazyce

    European centers of painting and Baroque Olomouc

  • Popis výsledku anglicky

    The existence of the term "style" in the European painting of the 16th to 18th centuries has not to be correlated wrongly with "national schools" according to the definition of the 19th century. The style of painting of those times has to be related onlywith cities, especially with important European art centers. Olomouc as a small, but the most important art center for Moravia from 1620 to 1780, was in painting formed not only by local painters, but also by incoming artists including foreigners as Filippo Abbiati or Paolo Pagani and by masterworks in local collections of paintings, mainly by the gallery of the bishop of Olomouc Karl Lichtenstein-Castelcorno, which cultivated the local level of artistical taste.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Olomoucké baroko. Výtvarná kultura let 1620-1780

  • ISBN

    978-80-87149-40-9

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    107-133

  • Počet stran knihy

    336

  • Název nakladatele

    Muzeum umění Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly