Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Life as a Set of Games and Invented Stories in Lewis Nordan''s Fictional Memoir

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33116063" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33116063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Life as a Set of Games and Invented Stories in Lewis Nordan''s Fictional Memoir

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter provides an analysis of Lewis Nordan's fictional memoir Boy with Loaded Gun. In the light of the opinion that every autobiography contains a certain portion of fiction, the article gives examples of situations in which a person who faces themprefers their narrative power to real-life consequences, having in mind that bad endings make better fiction. In his memoir, Nordan uses three narrative personas: the "narrating I" who tries to reconstruct situations from the past as faithfully as possible, the "commenting I" who analyzes the situations after they are described, and the "fictionalized I" who satisfies the self's desire to spin stories with himself as a protagonist. The author's distancing strategies are inspired by comic books and follow patterns given in Eric Berne's theory of life games.

  • Název v anglickém jazyce

    Life as a Set of Games and Invented Stories in Lewis Nordan''s Fictional Memoir

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter provides an analysis of Lewis Nordan's fictional memoir Boy with Loaded Gun. In the light of the opinion that every autobiography contains a certain portion of fiction, the article gives examples of situations in which a person who faces themprefers their narrative power to real-life consequences, having in mind that bad endings make better fiction. In his memoir, Nordan uses three narrative personas: the "narrating I" who tries to reconstruct situations from the past as faithfully as possible, the "commenting I" who analyzes the situations after they are described, and the "fictionalized I" who satisfies the self's desire to spin stories with himself as a protagonist. The author's distancing strategies are inspired by comic books and follow patterns given in Eric Berne's theory of life games.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Lewis Nordan: Humor, Heartbreak, and Hope

  • ISBN

    978-0-8173-5681-1

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    42-63

  • Počet stran knihy

    204

  • Název nakladatele

    University of Alabama Press

  • Místo vydání

    Tuscaloosa, USA

  • Kód UT WoS kapitoly