Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj fenomenologického myšlení o hudbě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33141484" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33141484 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj fenomenologického myšlení o hudbě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem bádání je fenomenologická filozofie a možnosti jejího uplatnění v hudební vědě. Práce se soustředí na formování hudebně fenomenologického diskurzu především v první polovině dvacátého století. Zvláštní pozornost je věnována rozvíjení fenomenologického myšlení o hudbě na pozadí kontextu estetického a obecně metodologického dobového myšlení a je rovněž provedena paralela se změnami v umění současném rozkvětu fenomenologie v prvních dekádách dvacátého století. V samostatných výkladech jsou rozvíjena témata, spjatá s původní Husserlovou fenomenologií, především problematika smyslových polí (fenomenologie zvuku), ireality hudebního díla, vnitřního časového vědomí a možnosti fenomenologické analýzy hudby. Závěrečná kapitola této práce se rozhlíží po dění v rámci hudebně fenomenologického bádání přibližně od poloviny dvacátého století.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Phenomenological Thinking about Music

  • Popis výsledku anglicky

    This dissertation studies the applicability of phenomenological philosophy to musicology. The focus is on the formation of phenomenological discourse in the study of music especially in the first half of the 20th century. Special attention is paid to thedevelopment of phenomenological thinking about music in the context of the aesthetics and the general methodology of the period. A parallel is also drawn between changes in arts and rapid development of phenomenology in the first decades of the 20th century. In special sections the topics of Husserl's original phenomenology are elaborated, especially the conception of sense fields (phenomenology of sound), irreality of a musical piece, internal time-consciousness, and the possibilities of phenomenological music analysis. The final chapter of this book presents an overview of what has been done in the research on phenomenological thinking about music since approximately the mid-twentieth century.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-3422-3

  • Počet stran knihy

    222

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy