Vývoj fenomenologického myšlení o hudbě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33141484" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33141484 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj fenomenologického myšlení o hudbě
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem bádání je fenomenologická filozofie a možnosti jejího uplatnění v hudební vědě. Práce se soustředí na formování hudebně fenomenologického diskurzu především v první polovině dvacátého století. Zvláštní pozornost je věnována rozvíjení fenomenologického myšlení o hudbě na pozadí kontextu estetického a obecně metodologického dobového myšlení a je rovněž provedena paralela se změnami v umění současném rozkvětu fenomenologie v prvních dekádách dvacátého století. V samostatných výkladech jsou rozvíjena témata, spjatá s původní Husserlovou fenomenologií, především problematika smyslových polí (fenomenologie zvuku), ireality hudebního díla, vnitřního časového vědomí a možnosti fenomenologické analýzy hudby. Závěrečná kapitola této práce se rozhlíží po dění v rámci hudebně fenomenologického bádání přibližně od poloviny dvacátého století.
Název v anglickém jazyce
Development of Phenomenological Thinking about Music
Popis výsledku anglicky
This dissertation studies the applicability of phenomenological philosophy to musicology. The focus is on the formation of phenomenological discourse in the study of music especially in the first half of the 20th century. Special attention is paid to thedevelopment of phenomenological thinking about music in the context of the aesthetics and the general methodology of the period. A parallel is also drawn between changes in arts and rapid development of phenomenology in the first decades of the 20th century. In special sections the topics of Husserl's original phenomenology are elaborated, especially the conception of sense fields (phenomenology of sound), irreality of a musical piece, internal time-consciousness, and the possibilities of phenomenological music analysis. The final chapter of this book presents an overview of what has been done in the research on phenomenological thinking about music since approximately the mid-twentieth century.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-3422-3
Počet stran knihy
222
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—