Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33142116" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33142116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha je rozdělena do sedmi hlavních kapitol a postupně se z ní čtenář dozví nejen co je multikulturní výchova, co jsou školní vzdělávací programy apod., ale také proč má smysl multikulturní kompetence u žáků podporovat. Multikulturalismus v teorii i praxi vychází zcela přirozeně z celospolečensky pojímaného kulturního diskursu postmoderny. Nová morálka, která je založena na principech uznání různorodosti a plurality jako společenské hodnoty vedoucí lidstvo k větší zodpovědnosti za přežití následujícíchgenerací společně s novou tváří filosofie a umění vytváří systém, kterému se od sklonku 20. století v politice i kultuře říká multikulturalismus. V duchu "anthropology of education" (u nás pedagogické antropologie) prosazujeme syntézu poznatků biologické a sociální a kulturní antropologie, antropologie filozofické, filozofie výchovy, sociologie výchovy, obecné a srovnávací pedagogiky, sociální pedagogiky, sociální a pedagogické psychologie, obecné a školní didaktiky a dalších disciplín,
Název v anglickém jazyce
Otherness, Prejudices, Multiculturalism: Opportunities and Limits of Multicultural Education
Popis výsledku anglicky
The book Otherness, Prejudices, Multiculturalism: Opportunities and Limits of Multicultural Education is divided into seven main chapters, which progressively inform the reader not only about what multicultural education or school educational programmesrepresent, but also about how important it is to develop multicultural competence of pupils. Theoretical and practical multiculturalism naturally stems from the generally accepted postmodern cultural discourse. New ethics, based on the principle of accepting heterogeneity and plurality as the social values commiting the humankind to greater responsibility for the survival of the future generations, creates (together with the new philosophy and art) the system which, since the end of the 20th century, has been called multiculturalism, both in politics and in culture. In accordance with the "anthropology of education" (called pedagogical anthropology in Czech discourse) we promote the synthesis of biological, social and cultural anthropol
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-3287-8
Počet stran knihy
236
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—