Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33142116" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33142116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha je rozdělena do sedmi hlavních kapitol a postupně se z ní čtenář dozví nejen co je multikulturní výchova, co jsou školní vzdělávací programy apod., ale také proč má smysl multikulturní kompetence u žáků podporovat. Multikulturalismus v teorii i praxi vychází zcela přirozeně z celospolečensky pojímaného kulturního diskursu postmoderny. Nová morálka, která je založena na principech uznání různorodosti a plurality jako společenské hodnoty vedoucí lidstvo k větší zodpovědnosti za přežití následujícíchgenerací společně s novou tváří filosofie a umění vytváří systém, kterému se od sklonku 20. století v politice i kultuře říká multikulturalismus. V duchu "anthropology of education" (u nás pedagogické antropologie) prosazujeme syntézu poznatků biologické a sociální a kulturní antropologie, antropologie filozofické, filozofie výchovy, sociologie výchovy, obecné a srovnávací pedagogiky, sociální pedagogiky, sociální a pedagogické psychologie, obecné a školní didaktiky a dalších disciplín,

  • Název v anglickém jazyce

    Otherness, Prejudices, Multiculturalism: Opportunities and Limits of Multicultural Education

  • Popis výsledku anglicky

    The book Otherness, Prejudices, Multiculturalism: Opportunities and Limits of Multicultural Education is divided into seven main chapters, which progressively inform the reader not only about what multicultural education or school educational programmesrepresent, but also about how important it is to develop multicultural competence of pupils. Theoretical and practical multiculturalism naturally stems from the generally accepted postmodern cultural discourse. New ethics, based on the principle of accepting heterogeneity and plurality as the social values commiting the humankind to greater responsibility for the survival of the future generations, creates (together with the new philosophy and art) the system which, since the end of the 20th century, has been called multiculturalism, both in politics and in culture. In accordance with the "anthropology of education" (called pedagogical anthropology in Czech discourse) we promote the synthesis of biological, social and cultural anthropol

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-3287-8

  • Počet stran knihy

    236

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy