Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od Felixe k Čvutixu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33142440" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33142440 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od Felixe k Čvutixu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bonbony, vysavače, pojištění i ocelové traverzy: to vše se nám pokoušeli reklamní zadavatelé prostřednictvím komiksu v odplynulých dekádách prodat. Soudobé banální nadužívání komiksové bubliny coby vyprázdněného znaku může působit až otravně, zajímavě koncipovaná a zdařile zpracovaná komiksová reklama ale může inzerci přidat na poutavosti a atraktivitě. Dobře to věděli už prvorepublikoví podnikatelé, kteří ke svým propagačním účelům zaměstnávali dobové kreslené a animované hvězdy, a vědí to i moderní společnosti i instituce. Kapitola se věnuje využití komiksu ve službách reklamy a propagace od počátku 20. století do současnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    From Felix to Čvutix

  • Popis výsledku anglicky

    Sweets, vacuum cleaners, insurance, and steel girders: all of these goods were at one time offered for sale through the pages or comics by those who commissioned advertisements over the course of decades past. Although the present banal overuse of comicsspeech balloons as an empty signifier may be exasperating at times, when interestingly conceived and successfully produced, comics can add a lot to the magnetism and appeal of any advertising campaign. The businessmen of First Czechoslovak republic (1918-1938) were already well aware of this when they commissioned the best cartoonists and animators of their era to work on the promotion of their goods, and our cotemporary society and institutions know it as well. This chapter outlines the use of comicsin the service of advertising and publicity from the beginning of the 20th century to the present.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP406%2F10%2F2306" target="_blank" >GAP406/10/2306: Komiks: dějiny - teorie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Signály z neznáma. Český komiks 1922-2012

  • ISBN

    978-80-7467-012-1

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    216-237

  • Počet stran knihy

    351

  • Název nakladatele

    Arbor Vitae

  • Místo vydání

    Řevnice

  • Kód UT WoS kapitoly