Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moral behavior of philosophers and ethicists from the perspectives of experimental philosophy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33144449" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33144449 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ostium.sk/userdata/articles/032012_20.pdf" target="_blank" >http://www.ostium.sk/userdata/articles/032012_20.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Morálne jednanie filozofov a etikov z pohľadu experimentálnej filozofie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Robí filozofická reflexia morálnych problémov z filozofov a etikov lepších ľudí? Je možné študovať etiku nielen preto, aby sme vedeli, čo je dobro, ale aby sme sa dobrými stali? Aplikujú profesionálni etici morálne princípy, ktoré vyučujú, aj v ich každodennom živote? Eric Schwitzgebel s jeho kolegami odpovedá na tieto a podobné otázky v empirických štúdiách, ktoré v práci predstavím. Ich výsledky podkopávajú dlho prijímanú predstavu, že filozofickú reflexiu možno považovať za zdroj zlepšenia v oblastiľudského správania. Na konci článku sa zamýšľam nad možnými vysvetleniami tohto fenoménu vychádzajúc pritom z poznatkov morálnej psychológie, obzvlášť Haidtovho ?modelu sociálneho intuicionistu?.

  • Název v anglickém jazyce

    Moral behavior of philosophers and ethicists from the perspectives of experimental philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    Does philosophical reflection of moral problems make philosophers and ethicists better people? Is it possible to study ethics not only to know what is good, but in order to become good? Do professional ethicists apply moral principles they teach in theireveryday lives? Eric Schwitzgebel with his colleagues answer these and similar questions in the empirical studies I will present in the paper. Results of these studies undermine long accepted notion that philosophical ethical enquiry serves as a sourceof the moral behavior improvement. At the end of the paper I will present possible explanations of this phenomenon using findings from the field of moral psychology, especially Haidt?s ?social intuitionist model?.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostium - internetový časopis pre humanitné odbory

  • ISSN

    1336-6556

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus