Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Spreading of the Enlightenment on the Stage of the German Municipal Theatre in Brno

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33144819" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33144819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Spreading of the Enlightenment on the Stage of the German Municipal Theatre in Brno

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The City of Brno was the owner of the municipal theatre since 1733, thus the Enlightenment reforms were adopted quite early. Nearby city of Wien ? the cultural centre of the monarchy ? influenced this process considerably. Since the 50s of the 18th century, the theatrical companies performing in German and coming to Brno tried to adapt their repertoire to the new aesthetic requirements. Their repertoire included dramatic plays written mostly by German or French playwrights. Some of the Italian impresarios played crucial role in the process of assertion of the new type of repertoire. They offered the audience in Brno ? apart from various music genres ? comedies written by Carlo Goldoni. Since the beginning of the 70s, the Enlightenment repertoire becamea part of the dramaturgical programme of some of the theatre directors and was observed in the German municipal theatre in Brno for more than two following decades.

  • Název v anglickém jazyce

    The Spreading of the Enlightenment on the Stage of the German Municipal Theatre in Brno

  • Popis výsledku anglicky

    The City of Brno was the owner of the municipal theatre since 1733, thus the Enlightenment reforms were adopted quite early. Nearby city of Wien ? the cultural centre of the monarchy ? influenced this process considerably. Since the 50s of the 18th century, the theatrical companies performing in German and coming to Brno tried to adapt their repertoire to the new aesthetic requirements. Their repertoire included dramatic plays written mostly by German or French playwrights. Some of the Italian impresarios played crucial role in the process of assertion of the new type of repertoire. They offered the audience in Brno ? apart from various music genres ? comedies written by Carlo Goldoni. Since the beginning of the 70s, the Enlightenment repertoire becamea part of the dramaturgical programme of some of the theatre directors and was observed in the German municipal theatre in Brno for more than two following decades.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech and Slovak Journal of Humanitites

  • ISSN

    1805-3742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus